Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Hjelpes, er dette starten på noe? Jeg er helt svett av engstelse og har tusen tanker i hodet. Får ikke sove pga mensmurringer/ magevondt. Generellt ubehag i kroppen. Har nettopp ryddet en times tid. Prøver å hvile,men jeg klarer ikke. Gruer meg så veldig denne gangen. Er en dag på overtid og håper jeg kan gå noen dager til. Trenger virkelig å psyke meg opp... Noen tanker i natten...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Hva er det spesifikt du gruer deg til?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Ikke lett å sette ord på. Først og fremst smertene. Jeg er redd for at det skjer noe med babyen. Jeg er redd for hvordan familielivet blir med to små barn. Jeg er redd for at jeg ikke vil takle hverdagen. Hm,det er visst mye jeg er redd for. Kanskje ikke nødvendigvis fødselen,men starten på noe nytt og uvisst. Jeg vet ikke. Ift fødsel er jeg redd for at jeg ikke takler den. Forrige gang følte jeg meg så sterk og var nysgjerrig på det som skulle skje. Nå føler jeg at jeg ikke har noe som "driver" meg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Husk at du kan be om smertestillende :-) Gruer du deg til smertene er det greit å avklare at du ønsker lindring før du kommer inn. Når det gjelder familielivet er det lurt å dele tankene med mannen din, si hva du er redd for, hva som bekymrer deg. Det kan gjøre han obs på at du trenger å få slappet av ekstra i perioder f.eks. Mest av alt kan han støtte deg og han er en du kan dele tankene din med. Når man har fått snakket ut, føles alt mye lettere. Man slipper å gå å tenke på det alene :-) Lykke til med fødselen og tilværelsen :-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Om det er noen trøst så er du ikke alene. Sitter med masrier i natt og nå har plutselig alvoret gått opp for meg. Har tanker om akkurat det samme som deg, så det er kanskje ikke så unaturlig å føle sånn. Lykke til :-))
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Tusen takk for støttene ord jenter. Det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Snakk med jordmor! evt ring sykehuset og si du er redd og be om en samtale i dag!¨ Jeg hadde en forberedene samtale før jeg fødte nr 2, det hjalp utrolig mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå