Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 jeg synes min gutt på 8,5 mnd spiser lite... kl 08- 1/2 til 3/4 porsjon grøt (vil ikke ha mer) kl 11- 1-2 brødskiver, men han bare suger av pålegget og spytter ut brødbitene. Hender jeg gir middagsglass i stedet, da spiser han ca. 1/2 glass. kl 15 1/2 middagsglass (vil ikke ha mer) kl 18 Grøt, vil som oftest bare ha 3-4 skjeer. I tilegg får han en halv flaske med "drikki" (smoothie/velling) når han legger seg i 18.30 tiden... for å ikke bli kjempesulten på natten. Han får også ca. 300 ml Nan i løpet av dagen utenom måltidene (før han skal hvile) og ca. 200 ml Nan i løpet av natten. Drikker vann, evt vann med litt juice i til måltidene. Vil gjerne kutte ut natt-flasken, men han er jo sulten da...
Pirkeanonym Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 6.00- 180 ml melk 9.00 0,5- 1 skive 13.00 1 skive/ 1 skål grøt 16 1 middagsglass 18 0,5 skål grøt Får 180 ml melk på natten. Har gitt opp nattavenningen egentlig. Nå får hun en flaske i sengen i 3 tiden, og sover med en gang. Aner ikke hva som er normalt, men siden han får 300 ml melk iløpet av dagen i tillegg, så virker det jo som om han får i seg nok?!
2tal Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Jente, straks 9 mnd og 10 kg. frokost: ca 1,5 dl grøt middag: hjemmelaget middag (ca 1,5 dl) kveld: ca 1,5 dl grøt ellers går det i pupp 5-6 ganger i døgnet.
Gjest kremtopp Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jenten (9mnd) får følgende: Kl 08.30 - 220ml Mme Kl 10.00 - grøt og vann. Kl 12.30 - fruktpure/smoothie (merke: Ellas kitchen...) Kl 15.00 - Middagsglass Kl 18.00 - Grøt. Kl. 18.15- 220ml Mme! Nå sovner hun med smokken. Tips til nedkutting av nattflasken: Ta en skje mindre Mme i flasken hver kveld... til slutt vil det bare være vann.. fortsett å bare gi vann etterpå..
Pirkeanonym Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Ja det har vi prøvd. Gikk fint med 1. mann, men babyen her i hus blir hysterisk hvis ikke forholdene vann/ melkepulver er som det skal være. Og da mener jeg ildsint. Så når jeg slenger oppi en skje til med pulver så blir hun fornøyd og sovner med flaska;-)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2011 Vi er egentlig ikke så rutinerte med Nan, han sluttet med pupp for bare 2 uker siden. Ville absolutt ikke ha mer selv. Så jeg er litt lat, kjøper bare den ferdigblanda Nanen vi brukte i blant før da jeg ammet... Mon tro om man kan ha vann i den? Ellers ser det jo ikke ut som han spiser så lite, sammenlignet med deres babyer.. Synes bare han spiste mer før han begynte med Nan. Da spiste han en hel porsjon grøt og et helt middagsglass. Trodde egentlig ikke han trengte nan når han sluttet md puppen, men det gjør han visst, sa helsesøster... Kanskje jeg gir for mye, er bare så utrolig lettvint å gi på natten, for da sovner han med en gang igjen. Tar han ikke opp av sengen en gang. Han var veldig god og rund så lenge han fikk pupp, han er ikke tynn nå heller akkurat, men hadde gått ned 200 gram på 8 mnd kontrollen... Kan jo ikke tvinge i han mat heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå