feris *fødeklar :)* Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 hei...har ei venninne som føda i uke 30, ungen måtte være en stund på sykehuset osv..jenta er 2,5 år nå men ukene er jo viktige i denne tiden, så tror 2 3 uker har noe å si...lykke til...håper du ikke føder da...
SuperMoM <3 Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Ei veninne av meg har det og jentungen kjemper det hun kan. Har hatt nedtur på nedtur,og liten opptur for så å komme på nedtur igjen. Nå er det veldig dårlig igjen..
<3 Babyimagen<3 Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Hei! Jeg fødte første mann i uke 26+6 altså uke 27,hun var sterk hele veien,ikke en eneste hjerneblødning.Hun måtte litte med c-pap i litt over en mnd. Hun veide 1135 gram når hun ble født og gikk ned til 940 gram. Men hun er en kjemper!og greide seg kjempe fint. Legene i dag er så dyktige,jeg lå på riksen den første tiden,og der var de enestående!
2prinserOg1engel Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Hei! Jeg er i uke 27+5 og har vært på sykehuset i natt.. Begynte med rier i går ettermiddag, fikk riestillende midler som ser ut til å hatt god effekt. Håper inderlig han holder seg der noen uker til..dem er flinke i dag men det er jo så mye som kan skje. Ble litt roligere av å lese at det kan gå veldig fint også. Til dere som har opplevd å føde rundt de tider...var riene veldig kraftige? var dere ikke i tvil om at det var i gang? jeg suns egentlig det bare kjentes ut som kraftige kynnere, men på sykehuset sa dem at det var premature rier..
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 For 6 år siden ble jeg lagt inn på sykehuset pga blødninger, var da akkurat 27 uker på vei. Fortsatte å blø litt til og fra i nesten 2 uker og så startet fødselen av seg selv. Jeg kunne ikke få riedempende pga blødningene. Fødselen tok 48 timer med rier:( Var akkurat 29 uker når jeg fødte en velskapt frisk gutt på 1110gram og 37cm. Så han var litt tynn, men eller frisk og rask. Tiden på prematuren gikk egentlig veldig bra, han hadde de samme startvanskene som omentren alle prmature har met metningsfall og pustestopp, men ellers var det ingen ting som feilte. Fikk han hjem 3 uker før termin og han er i dag en frisk og rask gutt på 6år som ikke har noen varige mén:)
Oliver`s Mamma Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Ble lagt inn med prematur rier for ca 2 år siden!! Her var jeg lenge plaget med kynnere- helt siden uke 18/19. I uke 29 ble det brått jevne kynnere, og litt sterkere enn før!! Ringte føden, og fikk komme inn på sjekk. På ctg viste det seg at dette var permatur rier- og at det allerede var begynt å opne seg litt innen fra..men forsatt 1-2 cm lang livmorhals! hadde ikke serlig effekt av riedempende, og ble lagt inn på et større sykehus i en annen by!! Låg vell på sykehuset tilsammen nesten 3 uker- streng sengeleie den første uka!!! Viste seg at jeg hadde gbs- og detta var nok den utløsende faktoren for mine prematur rier!! Etter jeg kom hjem fra sykehuset, ble jeg jevnlig målt livmorhalsen på- kontroller!! Ungen kom heldigvis ikke før uke 38/39:) Lykke til, og ta det med ro!! Fikk også et tips fra en kjempe flink tysk gyn. hun sa at de i tyskland brukte magnesium tbl mot kynnere og slik- så prøv det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå