Gå til innhold

Har glemt å lese av strømmen.. hva skjer da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemte helt av det.. skulle vært gjort i går visstnok...

Tar de ut ifra forrige regninger da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir stipulert, også legges det til, eller trekkes fra, alt etter som, neste gang du leser av.

Skrevet

Da får du en avregning der de tar snitt fra hva du pleier å bruke. Om det blir for mye, får du igjen på neste, og blir det for lite så må du betale det på neste faktura.

Ikke så farlig det;)

Skrevet

Jeg var helt håpløs når det gjaldt å lese av strømmen for noen år siden, var en helt i å spare strøm. Fikk regning der de stipulerte normalt forbruk gjennomsnittlig i landet. Når jeg så til slutt leste av strømmen endte jeg opp med at jeg hadde brukt langt under det de hadde "gjettet", så fikk penger igjen. Litt kjipere hadde det vært om jeg hadde brukt med enn stipulert.

Skrevet

Da leser du av i dag, og legger det inn på nettet. Hver gang prisene endres, lønner det seg å lese av strømmen. Da får du i alle fall regning etter riktig forbruk. Hvis prisene endres i mellom to avlesingsperioder, og det gjør de stort sett alltid, så stipulerer selskapene selv forbruket i mellom disse periodene hvis du ikke har noen avlesninger. Og det kan jo bli feil( det kan selvfølgelig slå begge veier). Man kan lese av strømmen så ofte man vil :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...