Gå til innhold

Hvilken mat spiser ikke barna deres?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Ser det er mye "mat-debatt" inne på anonymforumet til tider, med tanke på barn som er sære i matveien.

Har en liten en som spiser alt, men av en eller annen grunn ikke tomater (og da burde jeg strengt tatt ikke skrevet alt....). Vet ikke hvorfor akkurat tomater. Har deres altetende barn en ting de ikke kan fordra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toåringen vår spiser i grunnen alt. Det eneste han ikke er så begeistret over er salatblader og tomat. Litt rart i grunnen for han elsker f.eks. kokt brokkoli og rosenkål, og han kunne lett stappet i seg et helt glass oliven om han fikk lov, og dette er grønnsaker jeg betrakter som mer spesiell i smak enn tomat, men sånn er det bare.

Skrevet

tiåringen min som nå er omtrent altetende (spiste ikke mye forskjellig da han var liten...) liker ikke erter og oliven. Oliven antar jeg at han kommer til å like etterhvert men jeg tror nok aldri han kommer til å få sansen for erter...

Skrevet

Sønnen vår spiser heller ikke tomat, en del annet han heller ikke spiser, (men i motsetning til broren er han nysgjerrig og smaker på alt gang på gang)

Tror kanskje konsistensen på tomat er litt "pussig". Må innrømme at jeg av og til blir litt forfjamset selv:) (og jeg har vel spist tomat siden jeg var en 5 - 6 år)

Skrevet

Felizia har rukket å vokse av seg det meste, men paprika er visst fortsatt det grusomste i heeele verden ;o)

Fabian spiser stort sett alt, heldigvis!

Skrevet

grønnsaker generelt er ingen favoritt. Det meste annet går ned.

Skrevet

Her går det meste ned, men jeg merker at hun er blitt litt mer kresen nå (2 år) enn hun var som 1 åring.

Men hun har aldri vært glad i kjøtt, verken rødt kjøtt, kylling eller svin - og ikke i gryteretter. Hun er nokså sær, og skal ha alt nøye avgrenset på tallerken;-) Ikke snakk om saus på potetene, nei! ;-)

Skrevet

Her er salat en av de tingene han alltid nekter å smake på. Ellers så er vi i perioden "det liker jeg ikke lengre" og det kan han si om nesten hva som helst. Hvis jeg etterpå ikke tilbyr det på et par uker, så spiser han det igjen uten problemer neste gang...

Skrevet

Eldste på 4 år er ikkje begreistret for poteter, og sier ho ikke vil spise kjøtt pga då har vi drept dyra.. Men ho spise kanskje noen biter av og til likevel...

Minste på 1 år er heller ikkje så begreistra for poteter..det samme med meg, så her i gården er det lite potetmiddager..

Skrevet

5åringen spiser stortsett alt, 3åringen spiser kun brødmat, og etter at det gikk så langt at han kasta opp all mat utenom brødmat, så ble vi bekymra og snakket med helsesøtra og fikk beskjed om å bare gi det han ville ha, for han var på tur til å få en spiseforstyrrelse,så her går det i brødskive til det meste på han, tacolefser,hamburger brød, og generelt mat som er av "brød" spiser han, men piller bort feks selve hamburgeren, og slik.

Skrevet

Gutten min spiser ikke pizza, hehe, det er det verste han vet... Ellers er han stort sett altetende, med unntak av bønnespirer (litt sært for en treåring kanskje), paprika og løk.

Men det er jo selvfølgelig forskjell på hvor godt han liker ting, da. Han er fryktelig småspist, men han spiser litt uansett hva vi har til middag, stort sett.

Brus er også noe av det verste han vet... ;)

Skrevet

Han liker ikke tomat, paprika, salat og grønne erter. Aspargesbønner og makrell i tomat nekter han også. Har inntil nå nylig ikke likt brød noe særlig men går bedre nå, alltid vært en skikkelig middagsgutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...