Gå til innhold

Jeg tør ikke sende barnet mitt i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

av grunner jeg ikke ønsker å oppgi her. Så da blir det dagmamma. Skal sette inn en annonse i lokalavisa men hva skal jeg skrive i annonsen? Bør vel kansje være ganske kort og enkelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vet jeg.

For min del var det motsatt. Hadde ikke bhg.plass, men turde ikke ha dagmamma. Vet jo aldri hvem man får.

Så sliter litt med å forstå denne....

Skrevet

Jeg har hatt en fryktelig ekkel opplevelse med dagmamma. Ville aldri ha sendt barnet mitt til en jeg hadde kommet i kontakt med gjennom en annonse.

Skrevet

Familebarnehage da? Kan være greit med mer enn en voksen?

Skrevet

Gutt/jente 1 år, søker dagmamma fra 1. februar i Blablaområdet.

Jeg er helt motsatt av deg, måtte vært veldig desperat for å benytte meg av dagmamma.

Skrevet

For meg er det også motsatt.

Så derfor blir jeg hjemme et halvt år ekstra. Lite lønnsomt, men men

Skrevet

Dette er en liten by så det er fort gjort å forhøre seg rundt og sjekke henne opp. Er ikke slik at ungen bare plutselig blir plassert hos henne altså. Hun skal sjekkes, huset også og kjemien må stemme for at det skal være mulig. Uansett kommer nok ungen til å være tryggere der en i barnehage. Er desverre ikke familiebarnehager her så det er nok ikke mulig.

Skrevet

Ville aldri hatt et lite barn som ikke kunne prate hos dagmamma. Hvis ungen er fire-fem vet du i det minste hva som foregår.

Ikke engang tenk på å finne en dagmamma gjennom annonse i avisen, du må finne andre som er fornøyd med en dagmamma de har hatt og bruke henne. GJØR LEKSA DI når det gjelder dette, det er uhyre viktig!

Skrevet

Jeg satte inn annonse i avisa etter dagmamma for mange år siden, lenge før det ble full dekning. Fikk utrolig mange rare svar, besøkte de og ble skremt over hva slags mennesker det var og hva slags "tilbud" de hadde. Heldigvis, på siste besøk traff jeg drømmedagmamman og det ble full klaff.

I dag, med full dekning er det helt uaktuelt med dagmamma siden man aldri vet hva man får. Synd med slik skepsis siden det sikkert er mange flinke dagmammaer der ute. Lykke til.

Skrevet

Full dekning???????????????? Hahahahahahahahahahahaha!

Skrevet

Mulig det er full dekning der hun bor vel? Her vi bor er det full dekning, enn så lenge:)

Skrevet

Mange kommuner har full dekning. kommunen jeg bor i var en av de første.

22:44

Skrevet

Her også. Bor i Røyken kommune, og her er det faktisk endel ledige plasser fordi det ble bygd en stor barnehage i fjor. Så jada, enkelte kommuner har full dekning!

Skrevet

Jeg måtte ha dagmamma til eldstemann når han var liten, mens vi ventet på å få han inn i bhg. Først passet en vennine av meg han, men når hun skulle begynne på skole så fikk jeg et tips fra min vennine om en uføretrygdet dame som hadde jobbet i barnehage i mange år.

Utrolig dame, men det var jo en grunn for at hun var uføretrygdet. Etter noen mnd'er så følte hun at hun ikke hadde helse igjen så jeg måtte søke.

Annonse i avisen og lapper.

Jeg fikk et eneste svar, og det var fra en dame fra Romania. Utrolig hyggelig, hadde en sønn selv. Problemet var vel at hun nesten ikke kunne norsk og at hun begynte å kalle seg selv for mamma for min sønn, kledde opp sønnen min i hennes unge sine klær osv.

Etter 1 mnd spurte HELDIGVIS den eldre damen om hun kunne passe min sønn igjen, for hun savnet han så mye. Og rett etter det fikk jeg bhg plass. Heldigvis!

Selvom jeg fant mange flinke dagmamma'er så er det jo uforutsigbart å ha en dagmamma.

Uansett, jeg ville hørt litt rundt med bekjente om de visste om noen. Det gjør jo en ofte tryggere.

Og hvis ikke får du bare skrive f.eks "Jonas på 3 år, trenger en snill dagmamma i det og det området som kan jobbe fra 8-16, Mandag til Fredag. Referanser er ønskelig men ikke nødvendig." kjapt eksempel.

Lykke til med dagmamma jakten :))

Skrevet

Det er full bhg dekning i hele landet, men det gjelder dessverre bare til hovedopptaket i august. da er du garantert en plass, men ikke nødvendigvis i den bydelen du hører til. Du kan altså ende opp med å kjøre 30 min til den bhg du får tildelt og at du ikke får bhg plass før i august uansett når barnet ditt er født, men full bhg dekning er det!

Forresten er det derfor det nå (hvertfall i oslo og akershus) er mulig å ta barnet ditt ut av bhg og rett inn på skolen i en allerede etablert 1. klasse den måneden barnet ditt fyller ett år. I praksis vil det si at dersom barnet mitt fyller seks år i mai kan jeg ta det ut av bhg og inn i skolen i mai, og etter sommerferien begynner det i 2. klasse selvom det egneltig skulle begynnt i 1. klasse. barnet blir selvfølgleig vurdert, og ped leder i bhg må uttale seg, men foreldrene bestemmer. TEIT!!!

Skrevet

Avgjørelsen ble egentlig tatt i dag så skal ha meg en ringerunde rundt i slekta også å høre om noen ønsker å ha ungen litt. Er snakk om maks halv tid barnet skal være hos dagmamma etc. Er også søkt inn i barnehage. Vet ikke helt hvordan det er med dekning her men ønsker at det skal være absolutt siste alternativ. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...