Gå til innhold

Hva skal til for å få innvildet KS ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil rett og slett ikke føde.. jeg er redd for smerten at jeg ikke takler det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du snakke med jordmor om! Hvor langt er du på vei? Har du født før? Det er jo noen som får innvilget keisersnitt pga sterk fødselsangst. Men det er nok mer vanlig at de først prøver å hjelpe deg med å takle angsten slik at du kan føde på vanlig måte.

Ja, det er som regel vondt å føde, men mest av alt veldig slitsomt, ved normale fødsler vel å merke. En normal fødsel uten spesielle komplikasjoner takler de fleste godt. Men man vet jo aldri hvordan fødselen blir, klart det kan skje mye.

Alle er vel litt redd for fødselen, men plages du virkelig av angst så er det vitktig å få hjelp.

Håper du kan få en god prat med jordmor og evt. andre som kan svare på alle spørsmål du har og hjelpe deg til å finne ut hvilke muligheter du har der du skal føde. Be gjerne om en egen time for å snakke om dette slik at dere har god tid. Noen steder har de egne jordmødre som er spesielt utdannet innen dette med fødselsangst.

Lykke til!

Skrevet

Foreslår at du snakker med lege eller jordmor så kan de henvise deg videre til sykehuset. Men det blir ikke lett å overtale sykehuset. De kommer nok til å si at du kan få epidural osv og at de skal hjelpe deg gjennom alt. Både med smertelindring og smertestillende.

Evnt at dere setter opp en fødselsplan som innebærer at du skal prøve å føde vaginalt men kan få ks hvis du ikke klarer mer under fødsel.

Er normalt å være redd før en fødsel men kanskje det hjelper om du får se hvor du skal føde osv?

Håper du får hjelpen du trenger. Er ikke lett å gå å tenke på dette hver eneste dag og være bekymret. Tenk mye over det og finn ut hva som er best for deg og stå for det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...