Alvorlig Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Det blir ca 2 år og 4 mnd mellom de to minste ungene, er litt i tvil til om vi må kjøpe tvillingvogn... Gubben mener at det er evig nok med et søskensete (himmel, har ikke sett dem siden 80-tallet), mens jeg er mer uenig. Lillemann sover sjelden i vogna, er stort sett våken når vi er ute på tur, men han er ikke noen stor turgåer. Liker å sitte i vogn og kose seg... Hva gjør dere andre med ca to år mellom ungene?
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Tenker litt på det samme. Jeg får 21-22 mnd mellom mine. Men eldste er mest i barnehage på dagen. Og skal vi ut på tur har vi mer enn nok vogner å velge mellom (vogndilla) men ingen søskenvogn. Så er veldig i tvil.... Blir evt til og fra bhg (som er gåavstand, 5 min) hvor jeg har med begge to alene...
fru H Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Vi får som dere litt over to år mellom nummer to og tre. Vi har valgt å ikkeha tvillingvogn. Stort sett er jo ho på to i barnehagen på dagtid, og om det skulle være en situasjon vi trenger, ja da får gubben ta den lille trillen vi har og ta ho i. Ellers hvis jeg skal alene på noe tar jeg med sånn et søskenbrett ho kan stå på for å hvile. Nå skal det sies at ingen av våres barn har vært spesielt glad i å sitte i vogn på tur så vi satser på at det går greit.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Her blir det 22 mnd mellom barna. Vi kjøpte en vogn på salg på babyshop som heter Instep. Den har ikke full liggestilling. Men den blir nok brukt mest når baby nr 2 kan ligge-sitte til sommeren. Da er han 6-7 måneder så. Hadde jeg hatt barna alene hver dag f eks hadde jeg investert i en skikkelig tvillingvogn.
har4barn Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Det kommer vel an på hva du trenger den til. Her blir det 2 år og 3 mnd mellom ungene, og jeg har kjøpt meg en babyjogger på Finn. 2-åringen vår går i barnehagen 3 dager i uka, og jeg vil gjerne ha mulighet til å trene både når vi går til barnehagen og når han er hjemme. Her har vi en rundløype på nesten 7km jeg går noen ganger i uka. Den tar over en time å gå, og det er for lenge for 2-åringen å stå på søskenbrett. Så for meg er det viktig med søskenvogn, men det er jo ikke alle som er så glade i å gå ute. Tenker også på om jeg skal på kjøpesenteret en tur. Da er det greit å ha kontroll på 2-åringen så jeg slipper å løpe etter ham:).
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Våre barn er det 21 mnd mellom. Og vi hadde ikke hatt det noe allright uten tvillingvogna vår. Når jeg er alene med dem må jeg ha mulighet til å bevege meg mer enn 200 m fra huset uten bil. Så det er vel investerte penger for vår del, dessuten er det ganske lett å få solgt dem videre igjen :-) Flere som har spurt om å få kjøpe vår etter vi ikke trenger den lenger. (Tfk twinner twist, importerte selv fra tyskland.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå