Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 tenker på folk som ikke ser barnet sitt i løpet av et døgn, som seender de på sfo før skole, sfo etter skole, au pair som henter, og ofte aktiviteter utenom flere ganger i uka.. Føler av og til at noen bare har barn for å ha de.. Istedet for en liten hund, liksom. Søte barn pent oppkled å vise fram på julekort og søndagsturer... Og ikke kom med dere som må jobbe, snakker ikke om dere.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Helt enig! Ser stadig foreldre ikke ha tid til å være foreldre. Men barn skal de ha. Synd at de ikke ser det selv, men de vil vel en vakker dag måtte stå til rette for egne barn. "Hvorfor fikk aldri jeg være hjemme i romjulen mamma - når du fikk?"
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 "Jo, du skjønner det vennen, mamma måtte ta en brandy og fikse neglene sine!" "Jeg måtte jobbe for å forsørge dere bortskjemte barn!"
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Enig med deg hi! Moren min som driver barnehage sier de samme- er in å ha 3-5 barn nå. Er liksom status det nå- før så var det mer status å være a4 familie med 2 barn og stasjonsvogn;)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jepp - viktig å produsere minst 3-4 stk, sørge for at de har de riktige fritidsinteressene og ser bra ut. Dette i tillegg til å ha full jobb begge to, et strøkent hjem og 100 venner. Kvalmt!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Hvem snakker du om da HI? Kjenner du mange slike eller?? Tror ikke jeg kjenner noen som har det slik... Kjenner tre stk som har vært au pair for rike nordmenn, både hentet og levert ungene for dem, men ingen av dem har fortalt annet enn hvor imponert de er over hvor godt tid de har med barna itillegg til alt annet....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Enig med deg HI. Leste faktisk en artikkel for litt siden der de skrev om at det er status og få fler unger enn tidligere!! Men med det mener ikke jeg at alle som har mange barn er slik.Jeg har 2 og vil gjerne ha 2 til. Men vi har slike jobber at vi kan prioritere barna masse <3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Det er mitt inntrykk fra flere sammenhengger, bla gjennom jobb i skole. Flott at de du har hørt om med au pair likevel hadde god tid til barna sine!
Gjest Tale30 Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 De nye statussymbolene? Barn har alltid vært statussymboler i enkelte kretser.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Bor på vestkanten og må si det er utrolig mange au pairer ja... Mange! Mange foreldre man aldri møter bortsett fra foreldre møter.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Er langt i fra den type foreldre selv. Men har venner og familie som jobber med barn, de seier ofte at barna er lange dager dager i barnehagen, til og med på julaften... JA noen jobber lange dager, men noen foreldre er late også... Dette fikk jeg høre av ei jeg kjenner " Om barnet ditt er litt krevende , det gjør ingenting, send det i barnehage! Søk før det er født" osv Den type holdning.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Huff da.. Som bevisst overlater hele oppdragelsen til barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå