Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har ei jente på fire år som jeg har begynt å bekymre meg for. Hun er ei aktiv og gløgg jente med god motorikk som har vært tidlig ute med det meste. Hun leser allerede og er blid og sosial. Problemet, slik jeg ser det, er at hun ikke har knyttet seg til noen spesielle i barnehagen. De er få på hennes alder i barnehagen. Til nylig har det ikke vært noe problem for henne, for hun har lekt med de som er "ledige", eller at de har lekt flere sammen, men nå ønsker ofte de fleste å leke sammen bare to, og hun blir ofte utestengt. Selv sier hun at hun da bare leker alene, og det gjør hun nok, men jeg synes det er trist at det skal være slik. Jeg har vurdert å ta det opp med bh, men er litt usikker på hva de kan gjøre med det, da det ikke er flere unger å "ta av", alle har en spesiell venn. Er det noen som har noen tanker om hva som kan gjøres i en slik situasjon?
blond Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Dere bør ta det opp med ped.leder, for barnehagen kan gjøre mye for å snu utviklingen. Det finnes forskjellige pedagogiske opplegg som kan brukes, f.eks rollespill. Det finnes også noen kurs jeg ikke husker navnet på nå. Du skal ikke akseptere at jenta di er utenfor. Jeg synes det er synd at så mange er avventende ifht å ta kontakt med bhg, de er der for deg, for å gi barnet ditt det beste de kan tilby. For å klare det trenger de toveiskommunikasjon med lave terskler. Be om et møte, du!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Enig med Blond. Ta kontakt med barnehagen. De gangene jeg har tatt opp ting i forhold til mine barn med barnehagen har de blitt meget glade for inf, og tilbakemeldinger, og har jobbet veldig med det jeg har tatt opp. De kan ikke gjøre noe med det om du ikke tar det opp, er ikke godt å vite egentlig hva som skjer i b.hagen. Barna er jo annerledes når vi foreldre ikke er til stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå