Gå til innhold

"Bare" kaker og brus i bursdagen, gjør det noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire 7åringen og jeg har tenkt å gjøre det enkelt å servere bare kake og brus. Bursdagen starter kl.11 i helgen. Jeg synes det blir så mye spising og lite tid til lek, derfor tenkte jeg at det holder med kake og brus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om ikke det "gjør noe" , synes jeg det er litt feil. Man kommer kanskje litt sulten til bursdag, og slik jegs er det,e rdet bedre å få noe mat i kroppen. En pizzabit, loff med banan eller pølse, før kakene trykker i trynet. ha heller kun en sjokoladekake og gelé, ikke allverdens jtvalg

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har skrevet i invitasjonen at det skal serveres kake og brus. Så da regner jeg med at foreldrene ikke sender sultne barn. Men vi kan jo ha noen pølser på lur alikevel. Det er snakk om 7åringer.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Enig med hu Laila her. Synes det er litt rart med bare kake midt i formiddagsmat-tiden liksom.

Men om det gjør noe? Nei, sikkert ikke. Ingen blir skadet av det, sannsynligvis, så sant ingen blir altfor "høye" av sukker da.

Skrevet

Jeg ville ha servert noe ja. Men gjør det enkelt.

Jeg jobber i bhg og prøvde denne oppskriften:

http://www.melk.no/barnehage-skole/barnehageansatte/oppskrifter-barnebursdag/muffins-med-ost-og-gronnsaker-_gronnbolle/

Det falt i smak hos ALLE, barn som voksne. Jeg tilsatte litt ekstra med melk i oppskriften da jeg synes at røren ble litt deigete. Går fint an å lage disse noen dager i foreien, legge de i fryseren og varme de opp igjen i stekeovnen rett før de kommer! :)

Skrevet

så lenge du skreiv at det serveres kake og brus i invitasjonen vil jeg si at det er greit...hadde du ikke gjort hadde iallefall jeg antatt at det ble servert noe spiselig og dermed sørga for at ungen min ikke var mett når den kom til bursdagen...

Skrevet

Det gjør absolutt ingenting! :oD

...hilsen alle syvåringer i hele verden ;o)

Vi pleier å si ifra til foreldrene hva det blir å bite i, så gir de ungene sine mat før selskapet :o)

Skrevet

For min egen del byr det meg i mot å servere kake til tomme barnemager som egentlig trenger og har lyst på noe ordentlig mat.

Vi bruker å lage ordentlig middag i barnebursdag, alt fra grønnsakssuppe og sushi til hjemmelaget pizza og kjøttboller med på spyd med grønnssaker og hjemmelagte potetmos til. Det er faktisk ikke så mye arbeid heller.

Jeg tror ikke ungene har vært i en eneste barnebursdag der de ikke har fått servert noe mat først, men det skjer sikkert, men vanlig er det ikke.

Skrevet

Mom2Two - som jeg skrev er det bare å informere foreldrene på forhånd om at det ikke blir mat i bursdagen :o)

Her er begge deler vanlig, og foreløpig har ingen foreldre gitt uttrykk for at det er noe problem :o)

Skrevet

Det gjør selvsagt ikke noe, men barna blir ofte ganske "høye" på sukker, så det er lurt å stappe inn litt pølser, pizza eller noe først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...