Gå til innhold

Speilbilde vs. fotografi


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som synes de ser veldig annerledes ut på fotografier/bilder enn i speilet?

Blir fortvilet over at jeg ser ille ut på omtrent 8 av 10 bilder, mens jeg så og si alltid ser pen ut når jeg ser meg i speilet.

 

Er jeg rett og slett stygg, lite fotogen eller noe annet? Hva er nærmest "sannheten", det vi ser i speilet eller det vi ser på et fotografi? Jeg tenker at et speilbilde er nærmere det virkelige utseendet, siden det viser oss fra flere vinkler, og gir et mer komplett bilde enn et todimensjonalt fotografi. Eller kanskje det bare er ønsketenkning.

 

Noen som har en god forklaring på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I speilet ser du deg selv speilvendt ( hold en bok opp mot speilet så ser du at ting blir galt). På et fotografi ser du deg selv slik andre ser deg. Så et foto er mer riktig.

 

I tillegg så er det slik at når du ser deg i speilet så ser du ofte det du "vil" se. Hjernen lurer deg litt, og blander speilbildet med selvbildet. På et foto virker det ikke slik.

Skrevet

I speilbildet ser du en speilvendt versjon av deg selv...

På et foto ser du derimot den samme versjonen som andre også ser, når de ser på deg.

 

Om man er lite heldig på fotografier, så kan man trøste seg med at vi mest sannsynlig ser bedre ut for omverdenen. :) Dette får du på en måte bevis for i speilet! ..bare at du der er speilvendt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

.....men hva hvis man speilvender bildet på pc'en f.eks da? Blir man brått styggere eller penere da?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...