Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Er det flere enn meg som synes de ser veldig annerledes ut på fotografier/bilder enn i speilet? Blir fortvilet over at jeg ser ille ut på omtrent 8 av 10 bilder, mens jeg så og si alltid ser pen ut når jeg ser meg i speilet. Er jeg rett og slett stygg, lite fotogen eller noe annet? Hva er nærmest "sannheten", det vi ser i speilet eller det vi ser på et fotografi? Jeg tenker at et speilbilde er nærmere det virkelige utseendet, siden det viser oss fra flere vinkler, og gir et mer komplett bilde enn et todimensjonalt fotografi. Eller kanskje det bare er ønsketenkning. Noen som har en god forklaring på dette?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 I speilet ser du deg selv speilvendt ( hold en bok opp mot speilet så ser du at ting blir galt). På et fotografi ser du deg selv slik andre ser deg. Så et foto er mer riktig. I tillegg så er det slik at når du ser deg i speilet så ser du ofte det du "vil" se. Hjernen lurer deg litt, og blander speilbildet med selvbildet. På et foto virker det ikke slik.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 I speilbildet ser du en speilvendt versjon av deg selv... På et foto ser du derimot den samme versjonen som andre også ser, når de ser på deg. Om man er lite heldig på fotografier, så kan man trøste seg med at vi mest sannsynlig ser bedre ut for omverdenen. Dette får du på en måte bevis for i speilet! ..bare at du der er speilvendt...
Luri ㋡ Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 .....men hva hvis man speilvender bildet på pc'en f.eks da? Blir man brått styggere eller penere da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå