Gå til innhold

Skal julepynten ut 13.dag jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gjør det allerede da. Selv venter vi til 20. dag jul, altså 13. januar, i tråd med gammel tradisjon.

Skrevet

Vi venter også til 20. dags jul :-)

Skrevet

Tok den ned på 2.nyttårsdag. Litt over en uke med julepynt holder for meg;)

Skrevet

Godt å lese at det er flere som har julepynten fremme en stund til! Skulle ta den ned i dag, da dette er tradisjon i min familie, men ligger til sengs med feber og oppkast, forkjølelse for 9 dag på rad, og har bestemt meg for at jula får stå fremme til jeg er frisk!

Skrevet

Når vi først har brukt mye penger på en flott edelgran, som ennå ikke drysser noe særlig, og dessuten har pyntet den så fint, så vil vi gjerne beholde det lengst mulig, altså til 20. dag jul. Det samme gjelder den andre pynten på stua.

Men så pyntet vi da heller ikke før lille julaften, i motsetning til en del andre, som tror det er jul allerede 1. desember.

Skrevet

Tok frem julepynten lillejulaften, og tok den ned igjen 1. januar.

Skrevet

Samme her, lille julaften til 1. nyttårsdag.

Skrevet

Å ta ned julepynten 1. nyttårsdag synes jeg høres veldig trist ut. Da hadde jeg knapt nok giddet å pynte til jul i det hele tatt.

Skrevet

her pleier jeg og kaste den ut 1 januar.. er ikke jul lenger da.. nytt år, bare en ny mnd... men siden jeg har vært sjuk har jeg ikke orka.. så sitter og irriterer meg over julenissene jweg nå :P

Skrevet

Å joda, jula varer minst til 13. dag jul, for mange enda en uke til. Hvordan er det f.eks. med juletrefester, går dere ikke på det heller da? De pleier ofte å arrangeres omkring 13. dag jul.

Skrevet

Her forsvant julepynten og juletreet 1. nyttårsdag. For meg er det kun desember som er jul. Og juletreet blir pyntet lille julaften og hevet ut 1. nyttårsdag det og. Orker ikke ha pynten stående framme til langt uti januar...

Skrevet

For et idiotisk spørsmål. Juletrefester for barna kan jo ikke sammenlignes med juleduker og nissefigurer.. Tror ikke akkurat poden tenkte så mye over at mor ryddet bort jula da desember var over. Og for min del synes jeg juletrefester kunnevært lagt til starten av desember i stedet for midt i januar, da julen for de fleste er over.

Skrevet

Hos oss står den selvsagt framme så lenge det er jul, dvs fra julaften til 13. januar. Synes det er trist når den tas bort. Pynten og treet er jo flott å se på! Skjønner ikke at noen skal være så raske med å ta det bort. Har de virkelig så stygg pynt, og så skakke trær?

Skrevet

16:04, du kan gjerne spare deg for sånne grove frekkheter. Er det "idiotisk" å antyde at juetrefester og jul faktisk har noe med hverandre å gjøre? Kan det kanskje tenkes at det er en annen som er ..... her?

Starten av desember er advent, ikke jul. Utrolig hvor dårlig informert enkelte er om de enkleste forhold.

Skrevet

Her arrangeres juletrefesten i romjula. I år var det på 4.juledag og ja, vi går på det

Skrevet

Etter en uke med jul har jeg fått nok. Heldigvis er det valgfritt.

Skrevet

Vi pyntet lillejulaften og ryddet det ut på søndag(2.nyttårsdag).

Greit å rydde før man begynnte på jobb igjen etter jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...