Gå til innhold

Liker du oppfatningene til Jesper Juul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likern. Men føler det er mange som ikke liker han pga de følers eg truffet av det han sier. At han treffer spikeren på hodet.

Jeg tror, som han, at mange "adferdsproblemer" i mange tilfeller er voksnes "feil".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det jeg har hørt så langt, uten at jeg leser alt jeg kommer over av hva han har skrevet og sagt.

Skrevet

Ja jeg liker han ganske godt og har lest en del av det han har skrevet både i bøker og på nett/aviser.

Jeg tror årsaken til at mange ikke liker Juul er fordi de tror barneoppdragelse går ut på å finne en "metode" og at denne metoden skal være effektiv. De er mest opptatt av å få lydig barn, og de vil komme raskt til målet.

Dette er så langt unna Juuls tankegang som det går an å komme. Derfor synes mange det er vanskelig å forholde seg til ham. Han kritiserer alt som finnes av "metoder", til og med ros og ignorering av uønsket adferd som svært mange benytter i sin søken etter mest mulig oppdragne barn.

Jeg har lært mye av Juul, selv om jeg ikke er enig i alt. Synes han er en av de mer oppegående på feltet, selv om han ikke kan smykke seg med rett utdannelse eller en forskertittel.

Skrevet

PS. Babyverden.no har nettopp startet en spørrespalte med Juul hvis du er interessert.

Skrevet

Jeg liker det han skriver, stort sett. Dette kommer nok av at jeg ikke benytter meg av noen konkret metode i barneoppdragelsen, men ønsker å oppdra mine barn innenfra og ut, ikke ovenfra og ned.

Jeg digga at Juul satte på plass en dame som oppdro sønnen på militært vis (i Dagbladet var det vel). Hun hadde skrevet DET lange innlegget og han svarte kort at med opplegget hennes, kunne hun bare forvente at sønnen ville prøve å oppføre seg like dårlig som henne. Deretter inviterte han henne til å fortsette diskusjonen pr e-post. Bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...