Gå til innhold

Jeg blir så matt av min mors hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

..vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det.

Det er ikke noe alvorlige greier altså, men alikvel- mye udelikat.

Nå hun er her (og hjemme forsåvidt) drikker hun bare rett av melkekartongen, brusflaska osv hvis hun bare vil ha en liten slurk.

Hun var her og bakte, og da nøys hun i hendene sine- og fortsatte bakingen uten å vaske seg! Jeg ble så paff at jeg fikk ikke ut et ord, men angret etterpå at jeg ikke sa noe.

Hun skifter bæsjebleier uten å vaske seg på hendene også.. Masse sånne ekle småting

Er vi på hytta sammen med foreldra mine, kan du være sikker på at en av oss får omgangssyke- jeg tenker jo med en gang pga dårlig hygiene.

Hun er et oppgående menneske, så hun må jo vite at det hun driver med ikke er spesielt renslig, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med det. Og hva jeg skal si..

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, ja, jeg skjønner hva du mener!!

Sånne ting går meg skikkelig på nervene også. Merker det godt når jeg er på besøk hos generasjonen over eller eldre, da opplever jeg at flere ikke vasker etter dobesøk (jeg hører det gjennom veggen når jeg ligger i senga),

nyser seg i hendene og lager mat etterpå,

mat blir stående på benken for lenge,

kjøleskapet er altfor varmt,

bruker en klut i rumpa på mini for så å henge den opp igjen til senere bruk (om det er ansikt eller baken er ikke så nøye da),

henger opp håndkleet som har ligget på gulvet på badet og blitt tråkka på og brukt til å tørke gulvet med opp igjen til håndtørk,

osv osv osv. Herregud, jeg kunne skrevet mye mer!

Plager meg ganske mye, men det gjelder å lukke øynene litt.

Disse tingene jeg har nevnt gjelder ikke min egen familie, hadde det vært det, ville jeg nok snakket med dem om det. Har prøvd, men det blir liksom alltid fnyst litt av eller så har de aaaldri blitt syke, sånn har vi aaaltid gjort osv.

Syns du skal snakke med moren din jeg, evt kan du finne litt fakta om hygiene å vise til!

Skrevet

Huff ja, jeg kunne også skrevet masse mer! Prøver og lukke øynene, men jeg merker at jeg blir regelrett kvalm noen ganger..

Får prøve å ta det opp i en sammenheng det faller seg naturlig. Har snakket med tidligere om mathygiene, noe hun heller ikke er spesielt nøye med. Men det fnyser hun bare av, og sier at ingen har vondt av litt bakterier bla.bla.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...