Gå til innhold

Dere som har peiling på gull og diamanter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor fikk en ring av ny-samboeren til jul,som skal være hvitt gull og ha 47 diamanter..Og kanskje er det dårlig gjort av mannen og meg å fundere på dette,men den ser liksom ikke ekte ut?..For det første så stemmer ikke antallet stener,isåfall må det være grus..

Og selve ringen virker så "grov" på en måte,ikke lys,blank og nett som de jeg har.Minner mer om sølv kanskje.

De ringene jeg har fått har det vært med et sertevikat(?) på stenene,dette fikk ikke svigermor til sin ring.

Så det jeg egentlig lurer på er om gull kan se anderledes ut?

Vi har selvsagt ikke sagt noe til henne,og kommer heller ikke til å gjøre det.Men vi er usikker på samboeren hennes,han har gjort så mye rart,og virker generelt litt "useriøs"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha,den kan umulig være ekte:) 47 diamanter:P

Skrevet

Det skal følge med sertifikat på diamanter som viser kvaliteten på diamanten(e), hvor mange karat det er og verdi av smykket/ringen.

Det kan likevel være ekte, men at diamantene har veldig dårlig kvalitet. Eller det kan være sølv og zirkon?

Om hun skal forsikre den så må du fremvise sertifikat eller få den taksert. Da finner hun ut om den er ekte eller ikke;)

Skrevet

Jeg har en diamantring med rundt 60 diamanter(eller diamantstøv, som jeg kaller det), men de er bittesmå og karaten er sikkert laaangt bak på sifferrekka, a'la 0,0000000001, hehe. Selve ringen ser ut som en ordinær giftering i gult gull og diamantene ligger i to rader rundt hele ringen. Den kosta vel rundt 3400,- bare, så sier seg selv at det ikke var de råeste diamantene. Fikk den på opphørssalg for en tredjedel av prisen, hadde en tilgodelapp jeg måtte bruke før de sluttet av butikken.

Har andre diamantsmykker som er blankere, større og penere, de kosta naturlig nok mer, men poenget var; man kan absolutt få rimelige diamantsmykker. Har ikke diamantsertifikat til "alle" mine heller.

Spiller det noen rolle om den er dyr eller rimelig, egentlig? Så lenge mammaen din liker ringen og er fornøyd, så er det vel greit? Tanken som teller.-)

Skrevet

Sorry, ikke mammaen din, men svigermor.

Skrevet

Angående diamantsertifikat, så får man som regel det når man kjøper ring med en stk diamant i.

Fikk nettopp dette forklart av en gullsmed da jeg fikk diamantring til jul som kostet 16000,- og jeg trodde de hadde glemt å legge ved diamantsertifikatet på en såpass dyr ring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...