Gå til innhold

Har lyst på utdanning.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 26 år gammel, jobber i barnehage, bor i ei lita bygd hvor jeg kjenner ingen..(mine foreldre bor i nabo bygda.. Er aleine og har to barn... (5 og 3 år)

Jeg har lyst å gå på skole, men det betyr at jeg må flytte fra der jeg bor nå... Pappaen til barna bor ca 20 min fra der jeg bor nå, og flytter jeg blir denne avstanden lenger.... Han er ivrig etter å se barna så mye som mulig og kjemper for 50/50 deling... Nå har vi 60/40

Men jeg finner ikke roen i barnehage, trives ikke og vil ikke ha denne jobben for alltid liksom... Ønsker meg så en utdanning og komme meg fremover!

Foreldra mine vil ikke jeg skal flytte.. så ingen støtte å finne der:( Pappaen vil helst jeg bare skal forsvinne så han får barna alene.... Men jeg hadde aldri klart å flytte fra barna mine.....

Flytter jeg dit jeg vil, blir jeg boende ca 30 min fra mine foreldre, 40 min fra pappaen og jeg må pendle til skolen selv.... (da rekker jeg AKKURAT levering og henting i barnehage/skole)

Kunne og valgt å flytte til skolen å sleppe mye pendling og stress, men da mister barna mye tid med pappaen...

Hva hadde dere gjort..? jeg føler meg så teit her.. skal jeg liksom bare fortsette å bor her å la livet gå fra meg?? Så blir alle andre rundt fornøyde?? Dette + mye annet gjør meg så deppa.... Har vært sykmeldt i snart en mnd av alt dette styret... Kjenner meg så sliten av alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si deg hva du skal gjøre. Men jeg flytter straks selv, pga utdanning. Selv om barna mine kommer en times tid lenger unna pappaen sin, så skal vi alltids få ordnet dette. Nå har han bare annenhver helg med samvær da, så det blir ikke så mye styr. Glad vi har et godt samarbeid. Utdanning er viktig. Mine barn gleder seg dessuten til å flytte:-)

Skrevet

Ikke noe nettstudie med samlinger du kan ta da?

Det burde jo da la seg ordne?

Skrevet

Hva er det du har lyst til å studere?

Veldig mange studier finnes i kombinasjon nettstudier og samlinger!

sjekk utt nki.no og studiesenteret.no

Samlingsbaserte studier har ofte samlinger en gang i mnd eller hver 6 uke, men det varierer selvsagt, så om du har et greit samarbeid med faren til barna så kan jo dere legge hans tid med dem til de dagene du har undervisning..

Mange studier går også over internett..

Så det finnes løsninger uten at du trenger å flytte, men det kommer jo veldig ann på hva du vil studere!

Skrevet

Jeg hadde flyttet. Barna vil kanskje se far mindre en periode, men du kan ikke gro fast en plass pga dette. Det er ikke snakk om at du skal flytte på andre siden av landet, slik jeg har forstått. 50/50 er jo barna dine uansett for små til å ha en glede av. Så små barn bør vel egentlig ha ett fast bosted.

Skrevet

jeg tror at både du og barna vil tjene på at du tar en utdanning i lengden.

Bf burde virkelig unne deg den muligheten også.

jeg nærmer meg 30 og holder på med vgs fag som privatist og vurderer master innenfor realfagene eller medisin, alle muligheter er der, og det kommer til å lønne seg. med en godt betalt jobb behøver du heller ikke å måtte jobbe 100% eller mer, og du får bedre tid med barna.

i selve utdanningsprossesen kan pappan ev ha en litt større andel med barna slik at du får fri til å lese, husk at dette bare vil være for en kort periode, og som student har du ofte mange ferier og korte dager kontra en fulltisdsjobb!

jeg ville valgt en høyskole/universitet isteden for noe nettbasert, det handler rett og slett om kvalitet (håper jeg ikke tråkker noen på tærnene her..) bedre å gjøre det skikkelig, og få jobb etter endt uttdanning (litt håpløst å bruke mange titusenvis av kr på multimediadesign på Noroff når det ikke gir deg en reel utdanning)

følg drømmen, få deg utdanning! :) ikke vær så opptatt av hva alle andre mener, Bf har selvsagt bestemmelsesrett i forhold til ungene, men flytter du 15 min lenger unna, spiller vell det ingen rolle!

Skrevet

Bare en liten kommentar til det line_n & sara skriver her, det er flere høyskoler som tilbyr sine studier nettbasert, med akkuratt de samme foreleserne som foreleser ordinært, bare at de overfører det i et internettbasert klasserom.. Så jeg vil si at det er like skikkelig som at man møter opp fysisk på høyskolen. Blant annet Høyskolen i Hedmark, Gjøvik, Telemark, Volda og Nesna tilbyr dette på utvalgte studier.

Skrevet

Hva tenker du er best for deg og barna dine på sikt, da? at du går og er deppa over å mistrives på plassen og med jobben din, eller at du tar kontroll over livet ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...