Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Har fått estimert lillegutt i magen til å bli helt gjennomsnittlig 3,5kg. Broren var 850g mer. Ble tatt med vakuum, da jeg ikke hadde gode nok rier (hyppige nok) til å få han ut selv. Er det lettere å føde et lite barn? Er ikke hode omkretsen omtrent den samme? Håper jo at jeg greier det selv denne gangen!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 min eldste var 3000g og det gikk helt greit, men minstemann var nærmere 4000g og det var mye lettere å presse han ut, for han hadde litt mer tyngde og det hjalp litt... hehe
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Hodekretsen kan variere veldig, men små babyer har kanskje små hoder?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Spiller liten rolle hvor stort barnet er, det kommer mer ann på hodestørrelsen og generelt hvordan fødselen går (hvor fort det går, hvordan barnet ligger osv) Jeg har født et barn på 3,5 kilo og et barn på 5,2 kilo....det var ganske like fødsler bortsett fra at ved barnet på 5,2 hadde jeg kun pressrier i 15 minutt (1 time med 3,5 kilos ungen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå