lottaa Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 heisann, idag ble jeg sykemeldt 100% pga bekkenløsning og kan da ikke jobbe.. var nettopp på nav og de sa at sykepengerbare utgjør 66% av din faste lønn?? stemmer dette? syns det var utrolig lite.. og hva skjer med permisjonspengene, eller foreldre pengene.. blir dette utregnet av sykepengene eller hva jeg egentlig har i lønn? noen som har vært i samme situasjon? er i uke 24 nå og er sykemeldt ut svangerskapet.
Junifrue Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ble også sykemeldt veldig tidlig, og man får da like mye i sykepenger som i lønn?? Det har hvertfall jeg fått, og det påvirker ikke foreldrepengene mine noe...
Makko med to små gutter Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Sykepenger er vanlig lønn. -Kan være unntak over 6G, men tror egentlig ikke det. -Jeg får iallefall vanlig lønn, men arbeidsgiver betaler også det over 6G i permisjonspenger og, så mulig jeg tar feil.
Ster IL Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ble sykmeldt i uke 21 og frem til permisjon, fikk samme som full lønn.
3+et lite nurk Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 med mindre du har vært sykemeldt i over ett år sæ får du full lønn under sykdom i hele svangerskapet. Hvis du har vært i jobb de siste 6.mnd har du opparbeidet deg full lønn i (46 uker eller 80% i 56 uker) i permisjonen også. Det er utifra vanlig lønn...
TiNi88 Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Da tror jeg du har pratet med en idiot på NAV Du får full lønn som sykmeldt. Som uføretrygdet og arbeidsledig får du vel 66% av den lønnen du har hatt de siste årene! Se på Nav.no eller prat med en annen saksbehandler neste gang du kontakter nav (:
NostraStoria Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Du skal ha tilsvarende full lønn når du er sykemeldt! For en idiot. Dette må du sjekke opp i blir gjort riktig også. Huff, fikk du ikke gjort noen tiltak før nå? Jeg er i uke 11 og er allerede sykemeldt 50% dette for å slippe å bli 100% invalid + å kunne jobbe litt lenger.
NostraStoria Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Du skal ha tilsvarende full lønn når du er sykemeldt! For en idiot. Dette må du sjekke opp i blir gjort riktig også. Huff, fikk du ikke gjort noen tiltak før nå? Jeg er i uke 11 og er allerede sykemeldt 50% dette for å slippe å bli 100% invalid + å kunne jobbe litt lenger. Jeg har også bekkenløsning, grusomme greier. Husk å avlast mest mulig og unngå husarbeid som støvsuging og gulvvask. Send meg en pm hvis du vil ha flere tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå