Nat27 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Mener å ha hørt at skatten kan reduseres når man har 80% lønn i permisjonen. Noen som vet om dette stemmer? På skattekortet jeg fikk står det jo samme skattetrekk som jeg har med 100% lønn når jeg jobber. Får penger fra NAV nå, må jeg evt. snakke med dem om det, eller trekker de i så tilfelle det som er korrekt automatisk?
Gjest Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Skattekortet er kun ett forslag på skatteetaten sin side, basert på hva du har hatt før. Disse opplysningen kan du endre selv på skatteetatens sine hjemmesider. Eller du kan stikke innom dem og be om nytt skattekort. Ellers så skal det følge med ett endringskjema også i konvolutten du kan fylle i (tror jeg) Jeg har endret mitt og får derfor ikke så stor forskjell netto i mnd, selv om jeg har 80 % lønn nå som jeg er i permisjon.
Gemini77 Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Man skatter utifra hva man tjener. Tjener du mindre så skatter du selvfølgelig mindre!
mamman til to gutter Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Hvis du har tablettrekk, så vil det mest sannsynlig ikke være nødvendig å få nytt skattekort. Tabellene er justert sånn at hvis man tjener mindre, så vil man betale en mindre prosent av lønna i skatt. Hvis du har prosenttrekk, så vil du bli trukket for mye i skatt fordi prosenten man blir trukket når man tjener mindre, er lavere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå