Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Denne fyren er for meg en motbydelig, selvopptatt, opphauset pappagutt og ikke representabel for norsk og internasjonal toppidrett. Jeg synes han er respektløs for konkurrenter og en meget dårlig taper. Han er nok vant til å høre hjemmefra hvor god og flink han er, og når noen våger å si eller skrive noe annet, kommer det en haug med barnslige usakligheter ut av kjeften hans. Jeg koser meg nå som han gjør det dårlig, og jo dårligere han gjør det, jo flere unnskyldninger og dritt kommer fra hans vei. Jeg synes og mener at vi fint kan klare oss uten han. Vi har jo så mange andre gode og sjarmerende idrettsutøvere som representerer sporten sin og Norge på en utmerket måte. Northug Jr burde få avskjed på grått papir. Eller er det bare janteloven som har rammet meg??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 En ting er at fyren er dårlig taper, en annen ting er at han er en ELENDIG dårlig vinner! Jeg jubler hver gang noen slår ham, og det burde jo ikke være slik når han tross alt er norsk. Hjelper ikke at han er stygg som juling, selv om det er et teit argument...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Har ikke noe med jantelov å gjøre, har med normal folkeskikk. Alle toppidrettsutøvere er stoooore egoister, men ikke alle oppfører seg sånn likevel. Hvis folk ikke liker måten han oppfører seg på vil sponsorer trekke seg og da blir det verre for ham økonomisk. Inntektene kommer jo primært fra reklame, og den verdien hans er nok synkende. Han får nok litt medietrening snart, og så blåser det over.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Han er ikke helt heldig med utseende sitt nei. Ser ut som en forvokst snørrunge/rampeunge, men det er helt klart usakelig ja :-) HI. Ps: Han ligner litt på Beavis og Butthead.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Hvem? tror ikke jeg har hørt om denne fyren?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Han er den eneste mannlige skiløperen som greier å hevde seg internasjonalt. Dessverre forfølges han for tiden av norske medier, som konstant er ute etter å latterliggjøre ham. At han f.eks. kom for seint til blomsterseremonien for noen dager siden, var ikke hans feil, men manglende informasjon fra ledelsen. At folk ikke liker å tape, er et typisk kjennetegn for de beste. Å forlange at man skal stille opp for et kobbel av journalister i enhver sammenheng, er tullete. Selv synes jeg det er en skam hvordan norske journalister framstiller Northug helt konsekvent i et negativt lys. De skal liksom hevne seg på ham fordi han ikke alltid stiller velvillig opp for dem. Bra at ikke alle er som alle andre, men at de er seg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Ooookei. Da har du egentlig ikke gått glipp av noe. Langrennsløper........
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 jeg går ikke så inn i dette jeg heier på norge uansett hvem som går for norge så lenge de ikke doper seg. det er tydelig at han kunne trenge litt tilbakemeldinger på oppførselen sin. men utover det så syntes jeg vel egentlig at sirkuset er litt morsomt jeg da. det er ikke min jobb å oppdra han.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Han er for tiden den eneste av de norske langrennsløperne som bidrar til å holde spenningen oppe for oss nordmenn. Bare så synd at en del journalister gjør absolutt alt de kan for å få ham ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Synes han oppfører seg helt greit. Den siste saken med at han skulle ha stengt for andre utøvere bak seg, er helt menigsløst. Han gjorde ikke noe annet enn svenskene gjorde helt konsekvent i forrige OL. Da gikk de to eller tre i bredden og stengte for alle som kom bak, uten at de fikk en eneste reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Idrettsmann ja. Jeg vet intet om sport. Hvort fort andre kan gå på planker, hoppe eller skyte en ball er meg revnende likegyldig. I tillegg leser jeg ikke tabloidene
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Ja gutten kan umulig ha særlig gode medierådgivere. Så mye dumt han har kommet med i det offentlige rom.... MEN det skal også legges til grunn at media har en tendens til å kaste seg over stemningsbølger og forsterke dem, enten de nå er positive eller negative. Så når gutten gjør noe dumt, så vil media elske å fremstille det om mulig verre, og når han gjør noe bra, vil de hause det tilsvarende opp. Når det er sagt, så er det nok ikke noen større feil ved Petter Northug enn ved andre topputøvere. Han VIL veldig mye og han ofrer alt for det, og bryr seg ikke om konsekvensene. At han ble fratatt bonussekunder for å gå "lurt" synes jeg er et hån mot idretten: Han gjorde faktisk ikke noe annet enn å utnytte sin plassering i løypa. Litt rotete skrevet, men alt i alt: jeg har ikke noe imot Petter Northug, men tror det ville være lurt av ham å legge om stilen sin en liten smule. For sin egen skyld.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes fyren er fantastisk! Jeg mener at de som er "i mot" Petter Northug ikke forstår hverken ironi eller svart humor. Jeg synes det er fantastisk med en mann som kan smile skjelmsk og si "jeg er best!". Det er herlig med en forfriskende fyr som lager litt "bråk" i leieren. De andre er jo bare kjedelige og korrekte hele tida, mangler personlighet. Han er en fin fyr som lar media få ta stor del i sitt følelsesliv, og det betaler han en dyr pris for. Fyren er proppfull av selvironi, men det virker det som mange ikke forstår. Han selger jo bare en karikatur på seg selv i media. Heia Petter! Håper vi får flere som ham!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #15 Skrevet 4. januar 2011 Godt sagt 12:28. Hadde nesten fått inntrykk av at jeg er den eneste i hele Norge som liker ham.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 12:28 og 12:31 Da tror jeg dere har misforstått "selvironi" o.l. for er det noe han ikke har så er det nettopp det. Og er det stas å ha en sånn personlighet som han har, så vil jeg heller ha en haug med kjedelige og korrekte folk, enn en sånn ufordragelig type som Petter Jr. Alt med måte sier jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 Desto mer trygg man er på seg selv, desto mindre lar man seg provosere av folk som Petter Northug. En sannhet som svir for mange.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Jasså? Og hvem er du til å sitte på din høye hest og definere selvironi? Mulig han er litt for avansert for deg, men synes ikke du bør dømme ham av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #19 Skrevet 4. januar 2011 Jeg vet om mange ufordragelige journalister, men vil absolutt ikke kalle Northug for ufordragelig. Synes det bare er positivt at han ikke uten videre bare lar seg dirigere av fotografer og journalister like etter et løp, før han har fått dusjet og skiftet. Godt å se at ikke alle er A4-mennesker som oppfører seg som programmerte roboter.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #20 Skrevet 4. januar 2011 Gutten er supersjenert, og har gjennom hele oppveksten stort sett trent for seg selv og med sine brødre. På samlinger da han var yngre (kretssamlinger ol) så satt han alltid alene og spiste og snakket ALDRI/sjeldent. (Kjenner en tidligere trener) Jeg er selv veldig sjenert og ender ofte med og dumme meg ut når jeg snakker med folk jeg ikke kjenner,- men som jeg MÅ snakke med. Det er vanskelig og formulere seg riktig og jeg blir ofte tatt for snørrhoven og overlegen av de som ikke kjenner meg. Fordi jeg er veldig innesluttet og mutt og jeg tar aldri initiativ til kontakt med andre. Innbiller meg at i situasjoner som Northug MÅ opp i i forhold til andre mennesker og media, så hadde jeg nok helt sikkert dummet meg ut og sagt og gjort ting som hadde blitt opfattet som rart, overlegent osv osv jeg også. Det går an og LÆRE seg "rett og riktig";- men ER man sjenert, så blir det som folk med angst. Man kan ikke kontrollere "sjenretheten" sin og man sier og gjør ting man i ettertid ser ikke var helt heldig.:Og og gå ut og unnskylde seg for å være sjenert synes jeg er HELT unødvendig.. Selvtillit og det og være sjenert er ikke en umulig kombinasjon, men utfallet blir en ufrivillig "Hovenhet" som man ikke kan for....Han sier vel rett og slett ting han TRENGER og si til seg selv for å yte best mulig..Psyker ut motstanderen for sin EGEN del, ikke for å psyke ut de,-. omdere skjønner hva jeg mener..OGså kommer det mer ut av munnen enn hva som burde.....FOr man MÅ snakke, man TVINGES til å snakke og man VET ikke hva som er riktig og si, ikke der og sa,- også blir det slik...Huff,- dette ble rart, men jeg kjenner meg bare så godt igjen..Jeg sa det FØR jeg snakket med denne tidligere trenren...Han ser jo ukomfortabel ut. Han må da være sjenert.... Og ærlig talt, jobben hans er og bruke tid på og bli god på ski, at han skal bruke tid og krefter på og lære seg noe han kanskej aldri blir i stand til å bruke i praksis (Medie-/kommunikasjonskurs) synes jeg ikke vi bør kreve.....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #21 Skrevet 4. januar 2011 Ingen slår Bernhard Eriksson , som etter og ha vunnet Vasaloppet ble spurt;- "nå, hvordan føles det?"..Hvorpå mannen svarte : "Åk själv, gubbjävel".......) Burde ALLE idrettsutøvere svare når de blir spurt slikt etter et løp:o)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #22 Skrevet 4. januar 2011 Mener å ha lest at det var Thomas Wassberg som sa de berømte ord. Bernhard Eriksson har jeg aldri hørt om engang.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #23 Skrevet 4. januar 2011 For, uten han er skisporten bare gørr kjedelig
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #24 Skrevet 4. januar 2011 12:40 Jeg er meg selv helt og fullt :-) Og selvironi er for meg og de fleste andre at man kan le av seg selv. Ikke snakke dritt om andre og slenge ut av seg en haug med usakligheter slik han gjør. Han er og blir ufordragelig for meg. Helt greit at du liker ham. Og heldigvis for det. For vi er alle forskjellige. Det er jeg 100 % klar over. Og man må slettes ikke like alle. HI
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #25 Skrevet 4. januar 2011 FOR. Hvorfor er det bare fotballen som skal ha personlighetene? Synes det er artig at han i det hele tatt skaper debatt, ellers er jo alle de norske melkedrikkende og gørrkjedelige. (Jeg heier på dem også altså.) Hvorfor skal alle måtte være så forbaska like??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå