Gå til innhold

Tørketrommel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins som jeg ser to typer; kondens og utluftings tromler. Hva er forskjellen? Noen som kan forklare meg. Vi må isåfall ha vår i kjelleren...

Takk for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med utluftigstrommel må man, som navnet sier, ha utlufting. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men jeg vet at på de gamle var det hvertfall et ganske stort rør som måtte ut et vindu el. På kondenstromler samles vannet i en beholder (eller man kan på hvertfall noen koble til et rør så det renner rett i vask el) som man må tømme jevnlig. Vi har kondenstrommel og er veldig fornøyd med den. Vi tømmer beholderen som hver gang etter bruk selvom det ikke alltid er nødvendig, men det er greit å ha det som en vane så det ikke blir glemt. Hvis ikke det er ordnet til på en måte så dere kan ha røret ut fra kjelleren fordi noen har hatt tørketrommel der tidligere, så burde dere nok ha en kondenstrommel.

Skrevet

kondens er mest vanlig, da samler alt vannet seg i en beholder som du må tømme.

Utlufting vil si at du må ha en slange ut, så fordamper alt vannet ute, og du slipper å tømme en beholder. Men det innebærer at du har mulighet til å få vannet ut.

Skrevet

Vi har det lagt opp til utluftning her i huset, så jeg var på utkikk etter en tørketrommel med det. Men det er et helt sinnsykt dårlig utvalg! De fleste butikkene har ikke utluftningstørketrommler i butikk/lager engang, men må bestille det. Utrolig frustrerende.

Så jeg kjøpte en kondens i går.

Skrevet

TAkk for svar, da går vi sikkert for en med kondens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...