Gå til innhold

Angående intimbarbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fosøkt meg på glattbarbering, men jeg ble gal av å ha "skjeggstubb" mellom beina til enhver tid. Barberte jeg om morgenen, var jeg ru å ta på om kvelden. Ble rød og sår av all barberingen, og kuttet det ut etter noen måneder. Egentlig synes jeg ikke det ser fint ut at voksne damer er hårløse i skrittet, så det kostet meg ikke så mye å slutte. Nå barberer jeg bikinilinjen, og bruker elektrisk ladyshave til å forme en velfrisert liten trekant med ca 1 cm lange hår, og kortere på kjønnsleppene. For både meg og kjæresten fungerer dette mye bedre.

Det jeg undrer meg over er at så mange påstår at de er glatte i dagevis etter en barbering. Jeg er ofte i svømmehallen, og ser stadig barberte kvinner. Men ingen av dem er jo glatte! Alle har mer eller mindre "stubb", og jeg begriper ikke at noen synes dette er verken fint eller behagelig.

Dere som barberer (ikke vokser), hvor ofte må det gjøres? Hvor lenge er dere helt glatte, a la barnehud?

Dette er ikek kritikk av noe slag, folk må få gjøre absolutt som de vil med egne kjønnshår. Men jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker hårfjerningskrem, da holder det seg borte en stund og blir ikke stikkete stubber når det kommer igjen.

Vær forsiktig med det om du har sensitiv hud der nede...

Skrevet

Har prøvd det også, men får stikkete gjenvekst av alt, både barbering, krem og voks. Dette gjelder både på beina og i underlivet (har ikke prøvd voks i underlivet, der går det en grense for meg).

HI

Skrevet

Min erfaring er som din, og jeg slet i tillegg med urinveisinfesjoner og sopp og inngrodde hår. Hårene vokste ut kjempefort, og jeg syntes også det gjorde det når jeg brukte hårfjerningskrem... kanskje hårveksten blir mindre etter langvarig hårfjerning?!

Hilsen en annen som har gitt opp :)

Skrevet

Kanskje det bare ikke fungerer for oss som har god hårvekst, 11.28? Hodehåret mitt vokser veldig forst, jeg må klippe luggen hver 14 dag for å unngå å få den i øynene. Er vel ikke så rart om dette gjelder annet hår på kroppen også, når jeg tenker over det.

HI

Skrevet

Håret på hodet mitt vokser sakte og jeg får aldri skikkelig langt hår.

Ved intim barbering med høvel er jeg glatt til neste dag, men man ser ikke skjeggstubbene før etter ca 2-3 dager da jeg er blond.

Ved intim voksing som da skal være såå effektiv, vokser de første hårene ut etter 3 dager..

har prøvd det 3 ganger og aldri gijen, all den smerten og den stive prisen for at hårene holder seg unna i 2 dager... eh nei

Hårfjerningskrem ødelegger huden min og fjerner ikke hårene.

Jeg har også gitt opp, jeg får i tillegg store kviser pga ingrodde hår og hvis da truse strikken eller buksen gnikker akkurt der kan det bli store væskende sår av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...