Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hei! Hva er normalt samvær med far i 17 mnd alder? Han bor 5 timer unna. Vi har ikke en godt samarbeid. Hva er evnt. minimum?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Hvordan har samværet vært til nå? Kjenner barnet far? Er barnet trygg på far? Og har far et sted å bo på barnets hjemsted (med tanke på at 10 timer i bil er mye for en liten gutt annen hver helg)?
Kliko Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Ja det er mye som spiller inn her. Min gutt ( som nå er 22 mnd), er hos sin far annenhver helg fra lørdag til søndag. Dette er da en pappa som hele tiden har vært der for gutten, han er bare litt umoden. Men blir jo veldig vanskelig når det er 5 timer reisevei. Alt for mye for annenhver helg. Kan en av dere flytte? Eller om far har noen bekjente han kan låne et rom hos annenhver helg? Veldig vanskelig problemstilling det der.
fomle somle Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 har en gutt på 19 mnd og han er hos pappaen sin en dag i uken og annen hver helg... men vi bor bare 20 min unna hverandre, så avstanden er ikke så stor. Men hva om han har barnet en helg i måneden? kommer jo veldig ann på hvordan forhold han har til far. Dere har ikke pratet med familieverkontoret? vi fikk mye hjelp der, for vi tålte ikke trynet på hverandre uten å sloss, men nå samarbeider vi ganske bra:)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Hei:) Hva forlanger han da av samvær..? hva ser han for seg? Er i samme situasjon... er alene med ei på 15 mnd..ble slutt da hun var 3 mnd. Han flyttet 30 mil unna..nesten 4 timer i bil. Han tok advokat for å begynne å hente henne....kostet meg dyrt å svare på brev at han måtte ha opptrapping osv osv i henhold til hva bv og famkontor anbefale. VI var masse på mekling også uten at det gikk inn hos han... Han trekte plutselig advokat da han ikke kom noen vei og vi prater greit sammen nå... han vil nå ikke ha noe "fast" avtale da han har hatt mye stress med jobb og ny dame... Så han kommer hit av og til...kan gå måneder eller bare ett par uker... Jeg er fleksibel og stiller opp for aktiviteter sammen vi tre for at de skal bli kjent. Men han kommer aaaalt for sjelden til at han får henne med alene... Jeg vil ikke at hun skal pendle 60 mil annahver helg altså!!!!! Han prøve seg nok på å bo med oss når han skal hit, men det vil jeg ikke... Han sier han ikke vil pendle med henne selv...men jeg er redd det er for at det er vinter og verre å kjøre øangt og at han begynner å kreve til våren uten å ha stilt opp noe ellers... Han bo i min hjemby også så jeg tilbyr han å treffe oss når jeg er hos mine foreldre så han har sett henne tre ganger da også.... spent på hvordan ting blir fremover.... Håper eksen din kan komme dit du og barnet bor å avvikle samvær der sammen med dere....det er det beste for barnet når det er så lite. Og det tror jeg familiekontor og vil holde med deg i.... men hva ønsker han da? true han deg med pendling osv?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Takk for svar:) Jeg må nok gå rettens vei her. Det er på grensen til trakasering.... Jeg har tilbudt alt! Tok meg en uke fri i høst og det var katastrofe (han slengte så mye dritt, jeg bodde hos noen venner, han hadde barnet), fikk 1 uke i nov men da nektet han å ha oss på besøk... Vi har vært på famvern 3 ganger men jeg orker ikke dette stresset hver gang! og han krever og krever....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå