lykketrollet:) Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Vi skal dit i vinter og lurer på om vi bør/ må ta noen vaksiner??
mamman til to gutter Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Vi tok ingen når vi skulle dit. Det spørs vel litt hvor man skal også, men jeg tror anbefalingen er som de fleste steder, at man har oppdatert de vanlige vaksinene...
Gemini77 Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Barna tok 3 doser med Hepatitt A og B og skal ta den 4. ett år etter hjemkomst og den vil da vare 10-20 år.. Vi voksne hadde gjort dette før, så vi tok en booster av stivkrampevaksinen. Husk å starte vaksine regimet i god tid før avreise slik at barna får alle dosene de trenger for avreise. Vi var litt sent ute da vi skulle dra 3-4 uker senere og måtte da ta hurtigregimet.
Lilleleen Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg tror ikke vi måtte, men jeg mener jeg tok hepatitt vaksinen. Ring vaksinasjonskontoret og hør med dem der. God tur )
Gemini77 Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Man MÅ ikke, men det er anbefalt. Greit å ha hepatitt B vaksinen hvis man eventuelt blir lagt inn på sykehus.
Tøysetipp Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Her mente de at det ikke var nødvendig. Var i Thailand i februar og ingen av oss tok vaksiner.
Gjest ->>- Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Hepatitt A bør man ha for stort sett alt av reiser utenfor Europa. Den kan man like gjerne få i kombivaksinen sammen med hepatitt B, som er mer i sjangeren kjekt å ha. Ellers ingen nødvendige vaksiner utover vaksinasjonsprogrammet.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Vi tok en slags drikke vaksine, der man styrker magen. Første gang jeg var der fikk jeg veldig veldig løs mage (jeg rakk ikke doen engang) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå