Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 4år. Hadde høy feber og alle de vanlige influensasymtomene før jul. Var syk i 17 dager, 14 dager borte fra barnehagen. Feberern svingte opp og ned men forsvant aldri og hun var slapp. Var frisk 1 uke i julen, men fikk i går høy feber igjen. Var hos legen første gang hun var syk, et virus sa legen..husker ikke om jeg spurte om S.I ...men legen bør vel vite bedre enn meg?? Tok halsprøve,lyttet overalt, crp..... Blir usikker om jeg skal ringe legen igjen.. Er bare så merkelig for datteren min er sjelden syk, er vel over 1 år siden sist hun var syk før hun ble syk før jul da.... Er det normalt å være syk i over 2 uker, ha en uke der du er frisk så syk igjen?? Har aldri opplevd det med vårt andre barn .
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Jeg aner ikke om det kan være svineinfluensa. Men to av mine barn hadde det sånn i høst, og de er heller "aldri" syke.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Tror jeg hadde kontaktet lege igjen. Det kan være en bakteriell infeksjon i etterkant av sykdommen. Kanskje lungebetennelse? Hoster hun eller bare feber? Tror jeg hadde sjekket med ny CRP.. du kan for så vidt vente en dag eller to hvis du ikke er veldig egstelig. Da vil CRP øke hvis det er bakteriell infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Om set var svineinfluensaen ville legen nok fortalt deg det, siden han tok prøver. Det er mye som ikke er vanlig, men som likevel skjer fra tid til annen. Det er for eksempel mulig å smitte seg selv med virus på nytt og på nytt med sin egen tannbørste, eller annet man putter i munnen. Håper bare jenta di får bli frisk og holde seg frisk nå. Kjedelig å bli syk gang på gang.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Ja jeg har nettopp vært syk, kan hu har bli smittet av meg, selv om hun nettopp var syk..? Takk for svar. Hun sover enda. Jeg skal måle feber og se ann allmenntilstand når hun våkner for videre å vurdere om jeg skal ringe legen. Kjente på pannen hennes i natt, og hun var ganske kald da så kanskje feberen er godt ned, håper det. Synes mest synd på hun ikke for dra i barnehagen, kjeder seg fort hjemme og har spurt i mange dager nå når barnehagen åpner igjen..og i dag når de åpner så er hun syk, typisk.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Om hun smittet deg tidligere kan du likevel ha smittet henne igjen nå ja. Hvis det var det du lurte på. God bedring til lillemor.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Ja det var det jeg lurte på. Takk for svar. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå