Gå til innhold

Huff jeg er så grusom kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

På morgenen er jeg ikke så plaget med kvalmen. Men når kvelden nærmer seg er jeg så kvalm at jeg ligger klar med spybøtta. Slik har det vært i 1 uke nå, er også veldig uvel og svimmel.

Men det kommer ingen diare eller oppkast. Spiser minimalt også pga kvalmen. Skjønner ikke hva som feiler meg :( Trodde kanskje jeg skulle få omgangssyken men har aldri opplevd å være kvalm i 1 uke før det setter i gang. Pleier alltid å komme ganske akutt.

Ps: Jeg er ikke gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som utgave 2 av årets omgangssyke. Min mann hadde det akkurat slik du beskriver det, mens jeg lå å spydde. Vi gikk ned 2 kg begge to....God bedring.

Skrevet

Du kødder?! Jeg har eksamen på onsdag...jizzezz..har ikke tid til dette her. Herregud, jeg håper ikke du har rett :(

H.I

Skrevet

Håper ikke jeg heller, men er redd for det :( Men mannen min kom seg fortere enn meg da....Så trøst deg med det. Kanskje du er ferdig i morgen eller no?

Lykke til :)

Skrevet

Ja, men nå har jeg vært like mye kvalm i en hel uke, uten å verken kaste opp eller ha diare, så da får kroppen neimen ikke bestemme seg for å tømme seg på selve eksamensdagen.

Problemet er også å få sove om nettene. Er umulig å sove når man er så kvalm. Skulle ønske jeg heller bare kunne spy og bli ferdig liksom.

H.I

Skrevet

Ja, det skjønner jeg. Det er seigt. Men jeg brukte ca 16 dager på å komme meg etter spyinga og diareen.

Har du prøvd imodium? Prøv det i morgen.... Og drikk masse eplemost og farris, så får du gasset ut litt iallefall. Hjelper litt på magen :)

Skrevet

Tror kanskje jeg har noe imodium i skapet etter siste runde.

Eneste jeg har spist og drukket de siste dagene er et par knekkebrød om dagen+ litt farris. Men jeg er mett så det holder da, så jeg er ikke kvalm fordi jeg spiser lite. Trodde først jeg var kvalm fordi jeg hadde spist så mye julemat.(kvalmen begynte i romjulen) Nå har jeg ikke spist middag på 1 uke så skulle tro kroppen var fornøyd med å få litt fred. Har ikke noe vondt i magen heller og har hatt normal avføring som vanlig.(beklager infoen).

Takk for tips. Jeg skal prøve å finne imodium i skapet nå, og håpe at det blir noe søvn på meg i natt.

H.I

Skrevet

Jeg fant imodium :) men det står bakpå: mot akutt diare.. hmmm er det så lurt at jeg tar det da? altså virker det inn på kvalme også? vil ikke bli forstoppet heller, blir jo kvalm av det..hhehe

H.I

Skrevet

Det går helt fint. Det er mot ulage i magen. I morgen burde du kjøpe deg litt Biola og ta litt Samarin, og eplemost og farris. Kjør på med en banan også i ny og ne når du føler at du klarer å spise litt. Den stabiliserer magen din.

Så fort du får i deg litt, føler du deg sikkert litt bedre :))

Skrevet

Ikke ta Imodium!!!

Hjelpes for et rart råd du fikk der.

Du vil ikke stoppe avføringen din. Det er viktig at den kommer ut fordi da vil du ikke være syk så lenge.

Melkesyrebakterier derimot...

Ligg unna Biolaen, men få fatt i noe med mer fart i som Bio Dophilus eller lignende på helsekosten. Evt apoteket da.

En sånn form på omgangssjuken du har fått der suger virkelig balle...

Verken fugl eller fisk. Hatt den varianten et par ganger og det er til å bli sprø av. Må liksom brenne ut før man saaaakte blir bedre.

Skrevet

P.S.

Banan kan virke forstoppende for noen.

Skrevet

Alle disse rådene jeg har gitt HI kommer fra legen som min mann var hos, så det er ikke rare råd, men noe som er gitt av profesjonelle, og hjalp mannen min på 2 dager. Da var han kvitt hele den seige omgangssyken.

Skrevet

Oki, da dropper jeg det :) Men det går i grunn fint med magen min(sånn subjektivt sett), det er bare den kvalmen som sitter i hele kroppen som plager vettet av meg. + uvelhet og svimmelhet som er verst på kvelden og natta.

Jeg har aldri hatt denne typen omgangssyken før.. har alltid blitt kjempekvalm sånn akutt, og så har jeg spydd og hatt diare noen få timer etterpå. Så har jeg kastet opp i 24 timer, for så å ha diare i 3-4 dager, og i løpet av 2 uker pleier jeg å være på topp igjen.

Og dette er en såkalt omgangssyke som skal komme her å plage i over 1 uke før den virkelig bryter ut. Herlig!! Er det nå jeg skal fortelle at gubben blir borte med jobben ut uka og jeg blir alene med ungen og den kravstore bikkja..halleluja er det jeg har å si til det.Pluss to eksamener som står for tur. Let the pjuk and the poop come..................amen

H.I

H.I

Skrevet

Det kan alt annet også.

Grunnen til at banan er så bra, er all kalsium og fiber som stabiliserer magen. Banan er proppfull av vitaminer og hjelper for det meste på fordøyelsesystemet.

Skrevet

Lykke til HI!!!

Føler med deg og håper virkelig det ikke blir så langvarig.

Du får prøve ut noen av rådene og se hvor de fører deg hen.

Skrevet

Jeg holder med 00:43. Jeg får alltid en slik "omgangsyk" greie før jul, og i fjor dro jeg til lege for første gang. Han sa at jeg skulle få i meg 2 stk imodium comp og se hvordan det gikk. Gikk det ikke noe bedre, skulle jeg slutte å ta det, for da funket de ikke, men det kan jeg skrive under på at det gjorde de!!!!!!! Fikk ut masse luft, og ble veldig mye bedre. Fikk til å spise fordi metthetsfølelsen gikk bort med luften, og da begynte fordøyelsessystemet mitt å jobbe normalt igjen.

Skrevet

Er det forskjell på imodium vanlig og imodium comp? Det står jo at det er for akutt diare, og jeg har helt normal avføring. Men det kan altså være luft i magen min som gjør at jeg er kvalm? hmm skulle gjerne likt å visst hva det var. Igår fikk jeg til slutt sovne, men jeg måtte legge meg på ungen sitt(den var ikke hjemme igår natt) for jeg orka ikke å ligge i samme seng som samboer, for han ligger så urolig og da blir jeg enda mer kvalm og nesten sjøsyk.

Men har vært litt kvalm til morgen idag også, men begynner å bedre seg litt nå som vanlig. Men har ikke klart å spise noe enda :(

Jeg krysser bare fingerene for at jeg holder ut i imorgen, siden jeg har eksamen. Kanskje den som gjør meg kvalm..haha.. nei gudene vet.. men jeg foretrekker heller å spy og ha diare i ett døgn og bli ferdig, enn å gå sånn her å småbrekke meg hver kveld og natt. Fysj!

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...