Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Når er det vanlig at barna kan telle til hundre? Min nevø kan dette, og er 4 år. Min datter er også 4 år, og har laaangt igjen til hun er der.....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Min gutt er snart 6år og han kan ikke telle til hundre. Men han har tallforståelse da. Han vet f.eks at 43 er høyere enn 28. Han vet også hvordan tallene ser ut. Ber jeg kan skrive åtte, så skriver han 8.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Er veldig forskjell fra barn til barn. Noen har ikke interesse for tall og bokstaver, mens andre synes det er gøy. Gutten min på snart 6 har telt til 100 fra han var ca 4, nå kan han telle opp mot 1000 m litt hjelp til å plassere hva som kommer etter 299, 399 osv. Han kan også navnet på tallene nedskrevet tosiffret, trenger litt hjelp m tresiffret.
Ranveig R Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Veit ikkje. Guten vår klarte det då han var ganske nøyaktig 5 år. Nokre veker etter kunne han telle vidare til 200, og nedover frå f.eks. 120 til 80. Men han måtte då stoppe opp og tenke seg om då han skulle frå 100 til 99, frå 90 til 89 osv. Lillesøster på 3 blir skikkelig oppildna av broren og teller allerede til 30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå