Gå til innhold

Permisjon uten lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke barnehageplass for sønnen min som er født i november. Ønsker at han skal begynne oktober 2011. Dersom han ikke får plass til høsten og vi står uten barnepass, hvordan stiller jeg meg i forhold til jobben da? Jeg jobber som lærer og lurer på om jeg kan få permisjon uten lønn på stående fot? Eller er det noen som man må søke om flere måneder i forveien? Jeg vet jo gjerne ikke før nettopp i oktober om han får plass.

Noen som vet hvilke rettigheter man har ift. jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søknadsfristen er vel i mars - og noen uker etter får du svar.

Du må søke om permisjon uten lønn. Jobber selv i skolen og vet at man får opptil 2år permisjon.

Skrevet

Da jeg hadde permisjon u/lønn, ga jeg bare beskjed til sjefen min at jeg ikke kunne begynne før vi hadde fått bhg-plass. Hun ordnet resten. En har jo i utgangspunktet krav på forlenget permisjon, men ta det opp med sjefen din allerede nå¨, slik at han eller hun er forberedt. Men du vil vel få beskjed ang bhg-plass før oktober vel? Kan jo ikke begynne samme mnd som dere får beskjed om evt plass??

Skrevet

De fleste har tre måneders oppsigelsesfrist, og det samme gjelder søknad om permisjon, altså tre hele måneder etter søknadsdato.

Skrevet

Jeg tipper jeg får svar at poden ikke får plass ved hovedopptaket i august for da er jo han bare 9 måneder. Vi må helt sikkert vente på plass utover høsten/vinteren/våren. Min permisjon går ut i juni 2011. Da skal jeg og samboer ha ferie. Så skal samboer ha sin permisjon fra august og ut oktober. Hvis vi DA ikke har fått plass, kan jeg plutselig si til sjefen at jeg ønsker ulønnet permisjon etter samboer sin perm??? Eller må jeg bare gamble på at han ikke får plass og søke om ulønnet perm allerede nå?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...