Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hei! Jeg har blitt anbefalt om å søke om arbeidsavklaringspenger, da jeg ikke er klar til å gå ut i jobb etter at fødselspermisjonen min nå er ferdig. Da jeg dessverre sliter med sorg og et helvetesekteskap jeg hadde med en psykopat, så jeg har behov til å gå til psykolog. Er det noen som har erfaring med arb.avklaringspenger? Av diverse årsaker så har jeg dessverre levd på sosialstønad, det siste året. Da jeg ikke jobbet nok for å få fødselspenger. Så jeg lurer på: - Blir kontantstøtte, barnetrygd og bostøtte iberegnet med det jeg får i arb.klareringspenger? (Jeg har jo bare hatt sosialpenger/lite lønn) - Må jeg følge jobbkurs eller andre kurs? - Blir jeg testet hele tiden av NAV? - Er det negativt å bli registrert med psykolog og arb.avklaringspenger hos NAV, er jeg svartelista for alltid? - Kan jeg jobbe (deltid) eller studere ved siden av disse pengene? - Vil jeg være i systemet for alltid? Jeg vil gjerne fortsette med studier igjen - Noen som har dårlige erfaringer med dette? Tusen takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Hvorfor har du ikke overgangsstønad som enslig forsørger? Og en ekstra barnetrygd? Og bidrag fra barnefar?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 aap er bergnet ut fra tidligere arbeid..... AAP er som utgangspunkt at du skal komme deg i arbeid.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jeg hadde livstruende komplikasjoner i sv.skapet og under fødselen. Får aap mens jeg går i medisinsk behandling og jeg verken jobber eller tar kurs ved siden av behandlingen
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 AAP vil nok gi deg en litt høyere utbetaling enn sosialstønad... det regnes kanskje etter tidligere inntekt dersom man har hatt det, men det er uansett en laveste sats som du eventuelt kommer innunder. Du vil få oppfølging av NAV med tanke på å legge en plan for å komme tilbake i arbeid. Dette kan gjøres på kort eller lang tid, med mange forskjellige virkemidler. For eksempel kan du prøve deg i en form for arbeidstrening, for å se hvor mye du klarer å jobbe, samt å komme i den rutinen man trenger for å være arbeidstaker... Dette kan hjelpe deg psykisk også, da du kommer ut blandt folk og inn i rutiner og får brukt hodet ditt på litt annet enn det du gjør nå om dagen. (sikkert mye grubling og bekymring??) Bruk NAV for det de er verdt, det er faktisk mulig å få god hjelp der, men mye avhenger dessverre av saksbehandleren du får.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 AAP vil nok gi deg en litt høyere utbetaling enn sosialstønad... det regnes kanskje etter tidligere inntekt dersom man har hatt det, men det er uansett en laveste sats som du eventuelt kommer innunder. Du vil få oppfølging av NAV med tanke på å legge en plan for å komme tilbake i arbeid. Dette kan gjøres på kort eller lang tid, med mange forskjellige virkemidler. For eksempel kan du prøve deg i en form for arbeidstrening, for å se hvor mye du klarer å jobbe, samt å komme i den rutinen man trenger for å være arbeidstaker... Dette kan hjelpe deg psykisk også, da du kommer ut blandt folk og inn i rutiner og får brukt hodet ditt på litt annet enn det du gjør nå om dagen. (sikkert mye grubling og bekymring??) Bruk NAV for det de er verdt, det er faktisk mulig å få god hjelp der, men mye avhenger dessverre av saksbehandleren du får.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ville valgt AAP. Jeg går selv på disse, har aldri gått på sosialen men vet at satsene der er en god del mindre...så hvis du har krav på APP så velg det! Du kan få APP inntil 4 år. Du følger da en aktivitetsplan der målet er at du skal utdanne deg/arbeide til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå