Lillemy36 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg sliter max om dagen med magen og jeg får nesten ikke ut noe som helt....det er helt pyton!!! Har noen gode råd?? Har prøvd litt laktulose, men det har ikke hatt særlig effekt..., men man må kanskje ta det over noen dager??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Spis masse masse druer og plommer! Evnt klementiner! Og drikk masse væske! Hold deg unna eple og banan!
Nykommern Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Masse vann og gå tur! Og så litt svisker hvis det fortsatt ikke hjelper. Det hjalp i alle fall meg. Lykke til!
Mama88 Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Spis tørkede aprikoser! Funker som bare rakkern Trenger kun å spise 5-6 stk, og pass på å være flink til å drikke også. Selv var jeg håpløs med å huske på å drikke, så det jeg gjorde var å kjøpe meg en kul drikkeflaske. Passer på å legge den i kjøleskapet med vann eller saft når jeg skal bort eller når jeg legger meg om kvelden, så jeg alltid har kald drikke Funker kjempebra for meg iallefall
Lillemy36 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2011 OOkei, takker for gode råd:-) Vann og mosjon er jeg aaaalt for dårlig på så det må jeg virkelig skjerpe meg på....Aprikos her jeg ikke prøvd....godt er det jo også:-))
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Må bare innrette dette her med Banan, Umodne bananer (de som forsatt har litt grønnt på seg) er ikke bra for fordøyelsen på grunn av stor mengder vanskelige fordøyelses middler. Modne bananer (di som begynner å bli litt brune i skrellet) har god virkning på fordøyelsen:) Men husk på å få i deg nok fiber for å opprettholde tarmfunksjonen nå under graviditeten. Spis mer: Fiber,Grovt brød,helekorn hvetekli frukt grønnsaker belgfrukter svisker aprikoser( tørkede og ferske) rosiner også druer linfrø fiken (tørkede og ferske) honning Biola!! Eple (noen, slik som jeg, reagerer på sprøytemiddlene i di utenlandske eplene og bli vondt i magen, men det hjelper å skrelle dem, er mange som sliter med det samme, men prøv deg frem, akkuratt slik det er for noen med bananer) Jeg vil anbefale deg å spise minst en skål med frøblanding av hvetekli,linfrø,solsikkefrø,havregryn,gresskarfrø (hvis du ikke "gidder" å lage blandingen selv kan du kjøpe ferdig musliblanding men di inneholder sukker fra før av) Ha oppi kuttet banan, rosiner,svisker,aprikos og andre gode ting for magen:) Og topp med Biola (smak etter eget ønske) Slik har jeg holdt min mage i sjakk hele svangerskapet:D Håper det hjelper deg/dere:) (Kan legge ved at jeg er kokk og har jobbet på spesial rehabiliteringssenter hvor spesial kost var hverdagen min)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå