Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Har en gutt med halsbetennelse, fikk pencillin i dag. Han har fått utslett pluss rød tunge, og har mange av symptomene på skarlagensfeber. Det jeg da lurer på er, bør vi ringe legen i morgen og nevne utslettet o.l., eller kan vi bare se om pencillinen tar det også? At vi ikke trenger ta kontakt med legen så lenge han ikke blir verre...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Gutten min fikk apocillin mot skarlagensfeber, så om det er det gutten din får så har han nok det han trenger. Det kan være vondt, så ha paracet i hus... Du kan jo ringe lege i morra og sjekke ut om det er det han har. Det hadde jeg gjort. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Behandling for skarlagensfeber er pencilin, så du kan nok se det an noen dager. Om ikke han er bedre 2-3 døgn etter han startet på pencilin bør du kontakte legen igjen
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Han har fått apocillin, ja... så da håper jeg det går bra:) Hvordan er det med smittefaren?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Det er svært smittsomt, men etter ett par dager på penicillin kan han gå i barnehagen om formen er bra:) Det fikk hvertfall jeg beskjed om, men jeg holdt gutten min hjemme 4 dager da siden han slet med hodepine..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 ok, begynte på pencillin i dag og blir i alle fall hjemme fra skolen i morgen. Så får vi se an hvordan morgendagen blir... Han min har også slitt veldig m hodeverk.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Uffa meg... håper han er frisk innen ett par dager, det hjelper godt på med apocillin! Sikkert greit å være hjemme en dag eller to ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå