Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Jeg vil tro det, men mener jeg har hørt man kan bli mer sulten av lett-brus. Vet ikke hvorfor, for meg bekjent så virker ikke lett-brus inn på blodsukkeret...eller??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Lettbrus er noe av det verste man kan drikke om man ønsker å gå ned i vekt. Man får nemlig sterkere sultfølelse enn normalt av å drikke brus tilsatt kunstige søtstoffer. Har lest om folk som har gått ned flere titalls kg i vekt etter å ha sluttet med lettbrus. Men det er selvsagt avhengig av om det er snakk om flere liter i uka eller bare et par glass.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Stemmer fint det, 10:09. Jeg signerer den. Jeg brukte nemlig zero effektivt da jeg skulle opp i vekt. Ja opp, ikke ned. Aldri spist så mye før i mitt liv, så det fungerte virkelig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Min erfaring er at du kan det. Jeg er selv avhengig av pepsi max og er på vei ned i vekt. Jeg hørte også det noen andre her skriver, at det er det værste man kan drikke om man skal ned i vekt er lettbrus. Så jeg kuttet det ut i flere måneder i håp om at vektreduksjonen skulle gå raskere. Hadde ingen effekt overhodet så nå koser jeg meg med pepsi max med god samvittighet, og fortsetter nedover i vekt jevnt og trutt. Men fordi svart brus kan stresse kroppen begrenser jeg det til 1,5 l. pr dag. Hvis lettbrus gir økt sultfølelse vil det kun gi vektøkning dersom du gir etter for sulten og spiser mer enn du skal. Eneste grunn til å kutte det ut må jo da være at det er ubehagelig å være sulten hele tiden. Men for meg gir det ingen ekstra sultfølelse.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 I lettbrus er det aspartam. Aspartam er gift. Ville aldri hatt i meg den dritten.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Lettbrus har den effekten at det gir økt sultfølelse, og dermed vektøkning. Det er forlengst dokumentert og bekreftet av mange. At 10:23 ikke har opplevd dette, betyr ikke at de kunstige søtstoffene dermed er "frikjent". Hun er bare unntaket som bekrefter regelen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Jeg gikk ned nesten 55 kg i 2008. Drakk minst 3-4 liter pepsi max hver eneste dag. I dag, 2,5 år har jeg ikke gått opp og drikker minst like mye lettbrus. Sikkert kjempe usunt.....men jeg drikker det hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Du får prøve det litt ut. Om du klarer å kutte det ut i noen uker og se om du blir mindre sulten?? Jeg selv har alltid drukket (og drikker altfor mye) Tab/Tab Xtra. Er nok også avhenging Men vekta har aldri forandret seg verken opp eller ned, med unntak av når jeg var gravid, men da sluttet jeg å røyke også.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Jeg brukte lettbrus som "trøst" da jeg slanket meg. Det fungerte helt utmerked. Gikk ned ca 1/2-1 kg i uka uten å være så voldsomt sulten. Jeg ville ikke droppet brusen. Det er ille nok å legge om kostholdet om du ikke skal fjerne det også.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Du kunne ha gått enda raskere ned om du ikke hadde drukket lettbrus.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 du kan det, men det er noe med det kunstige søtningsmiddelet som gjør at kroppen foventer/trenger inntak av søtt.... kan gjøre slankingen til en litt større utfordring.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå