Gå til innhold

Kynnere


Ronja86

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

 

Er det flere enn meg som har mye kynnere? Jeg er i min 26. uke, og kan ha alt ifra null kynnere ett par dager på rad til å ha flere på en dag.. De er ikke veldig vonde, og har ingen pressefølelse , men jeg er førstegangsfødende og ANER ikke om dette er normalt - så jeg syns det er litt ekkelt :/

 

Godt nytt år til dere alle :) Her runder vi straks 100 dager igjen til termin, det synes jeg er skummelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år til deg også :)

 

Jeg har masse kynnere, som holder meg våken hver eneste natt! Jeg syns ikke det er vondt, men det er ubehagelig. Magen blir jo så hard og rund! Syns det er utrolig at kroppen forbereder seg, godt å se at jeg fungerer :D

 

Jeg er også førstegangs.. men min mamma har 5 barn - så jeg spør henne om alt og ingenting. Og hun hadde også masse kynnere da hun gikk med førstemann - så jeg tenker bare at jeg er lik min mor :) Det er helt normalt, men det er ikke alle som kjenner det like godt.

 

Hos meg så har også meieriet satt igang, kommer masse råmelk! Flere som har fått det? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. :)

Jeg har hatt kynnere siden før ultralyden og har nå flere ganger om dagen. Men det er jo heldigvis ikke vondt da. :)

Er andre gangs forresten.

 

Jeg har akurat 100 dager igjen til termin i dag og gleeeeder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje eg har kynnarar kvar dag, men kjenner innimellom at magen blir heilt hard, og at det "strammer". Det er ikkje vondt i det heile tatt, men litt slitsomt. Men her om dagen etter litt sengekos :P så fikk eg ein kjempekynner, det kjentest ut som om eg akkurat hadde tatt 200 situps og det var slitsomt heilt bak i korsryggen! Viss det blir sånn neste gong også så trur eg me må roa ned litt...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Godt nytt år te deg og.

 

Jeg venter mitt 5 barn i april og har kynnere nesten daglig nå. Er i uke 25. Det er vanlig så lenge dem ikke e vond,men jeg har fått råd om å ta det med ro fremover. Så blir vel ei sykemelding etterhvert tror jeg,for jeg jobber som nattevakt i helsevesenet. Tror ikke jeg tåler det rett og slett,har også vondt i bekkenet,noe jeg aldri har hatt før. E jo 41 år og da så det kan ha med det å gjøre også.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Det var jaggu godt å lese at det ikke bare er jeg som har kynnere i tide og utide ..

 

Det sies jo at jo mer kynnere du har, jo sterkere blir livmoren som en muskel, og jo mer trening får livmoren til dens store oppgave.. og at man da får sterkere rier når de først kommer, derav en enklere og kanskje kjappere fødsel ! Litt logisk egentlig, men vi får nå se om det er sannhet i det :)

 

Jeg får ekstra mye kynnere når jeg er ute å går med bikkja, eller etter sex....Heldigvis er ikke de kynnerne så vonde , så jeg kommer ikke til å stoppe med noen av delene :P

 

Jeg har vært hos jordmor i dag på kontroll , og hun sa det at om man går med UVI ( urinveisinfeksjon) over lengre tid så kan man faktisk få en del kynnere ! som kan gå over til rier... og det vil vi jo ikke ! Jeg skal levere urinprøve i morgen tidlig for å evt få behandling så fort som mulig.

 

Når det gjelder råmelken har ikke jeg fått noe av det enda tror jeg.. Jeg har tom prøvd å klemme ut litt uten hell :)

 

Jeg sliter også veldig med bekkenet, fikk påvist bekkenløsning for fire-fem uker siden, pluss isjas-nerve i klem. Så jeg er også sykemeldt , jeg jobber i helsevesenet selv så jeg får ikke lov til å jobbe av legen rett og slett. Kjedelig i lengden....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Kynnere er jo normalt men en skal jo kjenne etter hvor mye, hvor ofte og når disse opptrer. Jeg hadde masse kynnere i forrige svangerskap, disse opplevde jeg ikke som særlig vonde og de var heller ikke noe problem.

I dette svangerskapet har jeg også plutselig fått kynnere og disse er så vonde at jeg ikke får sove, jeg må stå opp og ta en dusj feks og jeg kjenner at jeg hiver litt etter pusten. Derfor har legen min bedt meg komme for en sjekk i morgen. Da vil han bla. kjenne om jeg evt har åpning, ta urinprøve ol. Jeg vet at noen blir sykemeldt pga at de frykter for tidlig fødsel og at noen får bricanyl el lignende for å minske kynnerne.

Jeg er i uke 26 som deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Det hørtes ikke deilig ut at de er så vonde :/ Stakkars deg..

Hvor lenge har du hatt det slik?

Håper det ikke var noen åpning da ?? Vi får krysse fingrene for at det ikke blir for tidlig fødsel på noen av oss , selv om vi har kynnere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+3 og har hatt kynnere siden uke 15. de blir kraftigere og kraftigere, men er ikke vonde. Syns egentlig det er ganske gøy, for magen blir jo så stort..hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt vondt men jeg blir mest overgitt over og ikke kunne bevege meg som før!

Men det må en jo bare holde ut. Jeg ble sykemeldt i de % jeg er gymlærer og jeg synes foreløpig arbeidsdagen er ok.

Jeg hadde heldigvis ingen åpning.

Kynnerne startet i for fullt i jula,,,,kanskje jeg styra for mye, men jeg følte ikke jeg gjorde det heller. Legen sa at de skulle følge med men siden jeg hadde kynnere i store deler av forrige svangerskap også og den lille kom til termin så anså han det foreløpig ikke som en fare, bare ubehagelig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...