Gå til innhold

HJEEELP noen! :(:(

Gjest Mammantil2prinser

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Jeg har veldig bruk for noen ord fra noen vise her inne som kanskje har vert gjennom det samme.

Lillemann er veldig syk og jeg får ikke til å gi han pupp han klarer ikke drikke for da får han ikke puste. Så da lurer jeg på for dere som har ammet før og sluttet. Hvor lang tid tok det fra dere sluttet og amme til melken va vekk? Jeg pumper meg maange ganger til dagen men det kommer ikke noe ut så derfor sitter jeg og håndmelker helt til krampa tar meg. Jeg har IKKE lusst å miste melka helt endå, hadde jo et håp om at jeg kunne amme til han lille var rundt et år og nå er han jo ikke 6mnd engang! =/

Noen som har gode råd for hvordan jeg kan "beholde" melka?

Blir enormt glad for svar og råd! :)

Hilsen bekymret ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan pumpe bruker du da? Var aldri noe problem å få ut noe med den elektriske pumpa, men den manuelle var bare noe hærk..

Jeg gikk fra myyyye melk til totalt ammeslutt over natten og melken var borte etter 1 uke. Men har lest om mange som ikke har mistet den før etter mnd eller år.

God bedring til lillegutt!

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Tuusen takk for svar! :)

Jeg bruker tommee tippee sin elektriske. Å det har aldri vert noe problem å pumpe før. Så må si jeg har litt angst nå ja :/ Off, håper lillegutt snart klarer å spise igjen vil ikke gå fullt over til Nan =/

Takk for det dollypopp!

Skrevet

hva med nesespray?

finst en nesespray som gjør att melka kommer lettere ut:) du skal ta den ca 1min før du pumper/ammer. er ikke sikker på om du må ha den på resept..

å så er d viktig att du ikke stresser med det, for da kommer vertfall ikke melken ut..

prøv å se for deg att du ammer mens du pumper. det gjorde jeg og d hjalp faktisk=)

Skrevet

Ja det finnes utdrivingsspray, er det ikke noe Oxytocin eller noe sånt den heter da? Spis masse mat med havre i og, det øker melkemengde :)

Hvis han er syk og tett i nesa så kjøp nesespray til han, ikke saltvann... De på apoteket og legen sa at hvis ungen var skikkelig forkjøla så var det det eneste som hjalp! :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Tusen takk for svar!

Håper den er reseptfri for da løper jeg ned og kjøper med en gang!

Ja litt av problemet er vell der også at jeg stresser noe sånn innmari. Har helt hetta. Ikke bare for at jeg har så og si null melk, men så får jeg jo ikke no særligt med veske i pjokken heller =/

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Tusen takk for svar Trultemora, Knerten & Derten<3

Vet du om man må ha resept for å få den? Uansett må jeg jo på butikken å handle mat med havre! :)

Vi var hoss legen igår og da sa legen at vi kun kunne bruke saltvannsdroper fordi han var ikke gammel nok til nesespray..hmm, men skulle hatt det tror jeg for saltvannsdropene tar ikke snørra vertfall=/

Skrevet

Melken kan fint komme tilbake igjen selvom du nå føler at den forsvinner. Stress ned, drikk vørterøl for å øke melkeproduksjon, hold deg god og varm. Kjøp elektrisk pumpe og saltvannsspray til småen. Da kommer det ut etterhvert:) Lykke til!

Skrevet

Tror f.eks. babyshop og endel apotek leier ut dobelt pumper fra medela, den sammen med nesespray (ja du må ha resept) er det godt mulig du greier å beholde melka til lillegutt er frisk igjen. Den kombinasjonen gjorde iallefall at jeg ble som en melkeku (kunne sikkert fått ut 3-4liter pr dag om jeg kun hadde pumpet!). Fikk normalt ca 125ml med vanlig pumpe.

Om du ikke orker må du trappe veldig gradvis slik at du ikke får brystbetennelse.

Skrevet

Du må ha resept og sprayen heter Syntocinon. Siden det går å håndmelke og ikke å pumpe, vil jeg tro sprayen vil ha effekt. Ring legen din!

Lykke til!

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Jeg ringte til legen var å fikk resept igår og spraien i hus. Inatt klarte jeg å pumpu ut hele 70ml så nå går det rette veien ja :) Å knøtten klarer å spise litt mer også nå så han hjelper til med produksjonen:)

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...