dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg skal gjøre det når jeg er ferdig med svangerskapet, som er 30 laaaaaaaangt uker til. Spørs om jeg ikke dør før den tid.. Vil helst få gjort det så tidlig som mulig, men regner med at det gjør vondt en stund etterpå. Hvor lenge var du dårlig? Tenker kanskje å gjøre det når baby er 7-8 uker. Skal på ferie når h*n er 12 uker så må nesten være bra til det.
HvittHus Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Utførte en lapraskopisk bihuleoperasjon for noen år siden. Var smertefullt i halvannet døgn, så holdt det helt greit med vanlig paracet. Var ikke dårlig annet enn operasjonsdagen. Men litt ubehagelig å gå rundt med tamponger i nesa i 8 dager. Veldig rar følelse av romklang i hodet da tampongene ble fjernet, men det ga seg etter noen dager:-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2011 Ble du bra etterpå da? Hadde du mye plager før operasjonen? 8 dager var da voldsomt.. jeg skal ikke ha de mer enn 2-3 dager. Men da satser jeg på å gjøre det noen uker før ferie:-)
vannmann 76 Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Hei:=) Jeg har vært plaget med kronisk bihulebetennelse over flere år. Pga trange kanaler og betente slimhinner pga allergi. Jeg ble operert mars 2009, og har blitt kjempebra etterpå:=) Kan bli forkjøet uten å få bihulebetennelse.... Var sykemeldt i 2 uker. Hadde en tampong i bihulene i ca 1 uke, noe som var ganske ubehaglig. Blødde endel etterpå også, som til stadighet rant ned i halsen.. Var egentlig ikke så dårlig, men litt slapp etterpå. Samt hadde litt hodepine. Men det hadde gitt seg etter ca 8-10 dager.
HvittHus Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Hadde mye plager med bihulene, ja, og det viste seg at alle fire var helt tette. Er blitt veldig bra etterpå, og har sjelden bihuleproblemer nå. Tror nok du må regne med litt mer enn 2-3 dager med tamponger, da disse er med å holde oppe kanalene mens sårene gror. Du må i tilegg skylle med nesehorn flere ganger daglig for å skylle ut slim ol. Dette var litt ubehagelig i starten, men så ble jeg vant til skyllingen, og måtte faktisk avvenne meg fra å skylle etter tampongene var fjernet. Selv om jeg skyllet forskriftsmessig var allikeval den ene tampongen full av gugge, så det er viktig at man skyller godt.
Nr. 5? Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 jeg operrte for noen år siden, 4-5 år kanskje. hadde kronisk bihulebet. har ikke hatt det igjen siden det, så jeg er veldig fornøyd hadde smerter i 1-2 døgn etterpå, men ikke verre enn at det holdt med et par paralgin forte og et par paracet. Jeg har bare positiv erfaring ihvertfall
trippeltopp Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Jeg ble operert for ca fire år siden. Var sykemeldt i to uker etterpå, men kan ikke huske at jeg hadde spes. mye vondt. Jeg har dessverre ikke blitt bra, og har fortsatt mye problemer med spesielt venstre siden.. Så blir nok en ny operasjon etter endt svangerskap. Husker legen sa til meg at de aller fleste må igjennom mer enn en operasjon før de blir kvitt plagene. Lykke til!
Pigalopp:-) Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Ble operert for litt over ett år siden, hvor de renska ut bihulene og gjorde gangene større. Fikk narkose, og var sykemeldt i 2 uker. Hadde ikke mye vondt etterpå, men det var ubehagelig fordi jeg ble helt pottetett så jeg fikk nesten ikke til å svelge og måtte sitte og sove noen netter. Men det var absolutt verd det, for jeg har vært omtrent helt fin etterpå. Tok litt tid før det grodde helt (et par-tre måneder kanskje). Tampongene satt i en uke, og legen var inne i bihulene med en slags bitteliten støvsuger når han hadde tatt dem bort, og tok bort puss og rur - det var ikke spesielt godt, men så lenge man husker å puste godt så går det bra... :-) Jeg hadde hatt kronisk bihulebetennelse i ett par år og ingen medisiner hjalp - de gjorde meg faktisk bare verre syns jeg. Nå er jeg utrolig mye bedre, selv om jeg er gravid og faktisk hadde ventet å få litt plager med bihulene... Før kunne jeg nesten ikke fly heller, for hodet kjentes ut som det skulle eksplodere. Nå har jeg ingen smerter. :-) Det har vært en lettelse for meg å slippe bihuleplagene, så ønsker deg lykke til også! :-)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Pigalopp sitt innlegg er som jeg skulle skrevet det selv, både med plager, behandling og resultat. Så jeg signerer bare den jeg Men gud, så synd jeg syns på meg selv akkurat de dagene jeg hadde tamponger oppi der. Det syns jeg var grusomt, rett og slett. Men det var uten tvil verdt det!! Lykke til
Rockespire 2011? -5pp- Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har kronisk bihulebetennelse i bakre bihuler, og har vært hos Øre, Nese & Hals 2 ganger for å gjøre åpningene større/tømme for væske, men er dessverre fremdeles plaget. Har overfølsomme slimhinner som hovner opp når jeg blir stressa. Men på meg ble inngrepet gjort med lokalbedøvelse/likegyldighetsmiddel, og jeg slapp tamponger. Fikk selvoppløsende bandasjer som forsvant av seg selv når det var tid for det. Vondt det første døgnet, slapp og trøtt (tok paralgin mot smerten som sikkert bidro mye til slapphet), og sykemeldt 1 uke med beskjed om å ta livet helt med ro. Andre gangen var samme opplegget, bare at jeg ble sykemeldt kun noen få dager. Håper du blir frisk etter operasjon!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2011 Godt å høre at så mange har blit helt fine etterpå. Hvis jeg regner med max 2 uker på å bli bra, så skal det vel gå greit. Får passe på å ha mannen hjemme en del så jeg slipper både baby og 3 åring alene. På Lovisenberg har de tamponger kun 2 dager, Jobbet der i våres (praksis) og da tok vi de før de dro på dag 3. På Ahus, hvor jeg var og fikk åpnet bihulene i helgen, sier de også 2-3 dager. Men det kommer vel litt an på hvor mye de må ta osv. Får full narkose, så det er jo noe å glede seg til..hehe. Er mye bedre i dag enn i helgen, så hvis det holder seg sånn skal jeg nok overleve svangerskapet:-) Takk for mange fine svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå