Gå til innhold

Pris for dagmamma?! (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare litt raskt på denne ;)

For datteren vår hadde vi en dagmamma som tok 200,- per dag tidligere. Nå har vi fått et opphold fra barnehage pga flytting, og lurer på å ha en dagmamma helt eller delvis til henne. Hva er vanlig å betale? Hun som er aktuell passer ingen andre barn så vidt jeg vet, så hun synes sikkert 200,- er lite - men det blir fort MYE for oss med mer!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei veninne av meg var dagmamma og hun fikk det samme som du sier. Altså 4000 i mnd. Det var greit men etter et par mnd så syns hun det var for lite. Men det var inkludert mat da.

Jeg vurderte tidligere å være dagmamma selv og jeg mener at 4000 er for lite. Man får jo trossalt 3300 i kontantstøtte. Bhg koster ca 2500. Så 5000 er "greit" for en dagmamma mener iallefall jeg. Sparer man 800 på å ha dagmamma istedenfor bhg, hvis man ser sånn på det.

Det om dagmamma jobber svart elelr hvitt spiller jo også inn. Hadde nok tatt enda mer om det var hvitt.

Skrevet

Jeg passet jenta til en venninne for 200 kroner dagen. Dette inkluderte mat. Jeg syntes det er veldig lite penger for egentlig ganske mye jobb. Jeg passet fra 8-16 hver dag. Det blir 25 kroner timen. Etter 1/2 år slet jeg med store ryggplager og var veldig utslitt. Denne jenta var 8 mnd da hun kom hit første gang og kunne ikke gå. Hun sov lite på dagen og krevde mye av meg. Jeg syntes 200 kroner dagen er veldig lite men forstår at det ikke er mulig å betale kjempe mye heller. Pass hvertfall på å sette pris på den jobben dagmammaen din gjør. En hel dag for 200 kroner er lite penger. I min jobb har jeg 270 kroner TIMEN og fant ut at jeg kan jobbe en dag i uka og tjene mer enn som dagmamma. Jeg blir mer satt pris på og trives bedre. Som bonus blir jeg ikke utslitt og ødelegger ikke kroppen.

Skrevet

Takk for svar! Tenker vi går for 250,-/dag med mat. Vesla spiser ikke mye, og er veldig grei og selvstendig. (Ikke det at det egentlig spiller noen rolle i forhold til pris...) Har googlet litt, og funnet ut at det er vanlig med 200-300 per dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...