Gå til innhold

Dere som slanker dere/har slanket dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i huleste klarer dere det?! I dag er liksom min start på slankingen..Så langt har jeg spist frokostblanding til frokost, knekkebrød til lunsj og pastasalat til middag..Og jeg holder på å gå på veggene av sult og magen roper etter sjokolade!!

Dette kommer jo aldri til å gå bra..Jeg elsker alt av søtsaker og kan spise sjokolade uansett hvor mett jeg er, men nå er jeg sulten i tillegg?!

HJELP?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben, spiste en hel eske Toffifie i går :(

Skrevet

Babysteps, kjære deg.

Når jeg finner ut at jeg må litt ned på vekta, så kutter jeg NED på det meste. Hvis ikke jeg kan unne megselv noen ting ekstra innimellom, så er jeg dømt til å mislykkes.

Spis litt mindre måltider, spis litt mindre sjokolade o.l.

Det går ikke mange dagene før magesekker trekker seg sammen og du blir mett på mindre porsjoner :)

Ja, også ut på tur! Desto mer bevegelse, desto mer sjokolade kan du spise, vet du ;) Hehe..

Jeg har altså ingen tro på noe som helst slankekur. Måtehold er min "diett". Prøver bare å tenke variert, så jeg får i meg nok vitaminer o.s.v.

Skrevet

Det smakte sikkert nydelig;)

Hi

Skrevet

P.S. Det går langt i fra fort på den måten da. Men at det går en 10 kg i året rundtom er ikke noe problem. Det er jo en livsstilsendring..så når man har hele livet, hvorfor ha det så travelt?? :)

17:57

Skrevet

Må jeg ikke kutte helt ut altså? Jeg har tenkt å ha lørdagene som en dag hvor jeg kan spise sjokolade og annet snacks..Ellers hadde jeg tenkt å holde meg ganske knallhard. Jeg blir nesten dårlig av å tenke på hvor mye av klærne mine jeg rett og slett ikke får på meg lengre..Og det blir bare verre og verre..Jeg bare MÅ bort med en del kg..

Jeg skal ikke leve på salat altså, har tenkt å spise vanlige middager, men det er alt snopet som er min svakhet...Hvis jeg begynner å spise litt klarer jeg ikke å stoppe så må bare hodle meg unna:(

Hvor ofte spiser dere da?

Skrevet

Jeg har lyst til å føle meg fin til jeg skal på stranda i juni..Det er litt over 5 mnd til vi skal reise..Og det er vel ca 10 kg jeg vil av med..Men klarer jeg 5 er jeg fornøyd med det å:)

Skrevet

Prøv å spise mat med lav GI (Glykemisk index), da blir du mett, men lite kalorier... lav GI har du i feks grønnsaker... jeg lagde meg feks. litervis med grønnsaksuppe som jeg spiste som mellommåltid, og da slapp jeg unna sulten!;)

Grovt brød, de fleste typer frukt, melk og juice er noen eksempler på matvarer med lav GI

Se link for flere tips:

http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/faktaark/media3317.media

Minde svigninger i blodsukkeret gir mindre sjokoladekick også :) Chrome tabeletter kan også fungere mot søtsug... Husk at det er lurt å unna seg noe godt av å til, velg en dag i uka der du kan kose deg med litt sjokolade og godis, så slipper du å gå av hektene :)

Skrevet

Hahaha, måtte le høyt av de første ordvekslingene i tråden her;)

Jeg har praktisert en litt annen variant når jeg har slanket meg, altså vært beinhard i starten. Ingen sjokolade (eller chips, som er min hovedlast..) overhodet. Det tar noen dager (maks en uke) før kroppen er over det verste sukkersuget, men så er det faktisk gjort óg. Jeg har trent ofte, noe jeg ikke synes er såååå kult, så derfor blir jeg mer restriktiv i matveien; orker ikke løpe en time ekstra på tredemøllen bare for en snickers, liksom... Vin har jeg dog alltid unnet meg, da;) Noen laster må man få ha. Må si at livet på slankekur er kjipt, derfor tar jeg heller en beinhard og kjapp periode framfor en lang såkalt livsstilsendring. Når jeg har nådd målet er kroppen vant til å spise sunnere-i hovedsak mer fisk og grønnsaker- og jeg er blitt vant til å trene regelmessig. Men da unner jeg meg et kakestykke når jeg vil osv.

Har gått opp igjen pga en graviditet der je var dum nok til å stappe i meg alt jeg ville, noe som irriterer meg grenseløst at jeg gjorde! Jaja, nå må jeg betale for det..

Lykke til, hold ut!

Skrevet

Ja jeg har ikke sjans til å kutte helt ut nei, så lørdagen skal det koses. Klarer jeg å holde meg fram til lørdagen har jeg vært utrolig flink syns jeg:D

Men hvilke ting kan jeg spise som er godt men ikke søtsaker?

Fruktsalat komemr det nok til å gå mye i tror jeg.men hva annet?

Skrevet

Det ER enklere og ikke spise snop i det hele tatt enn å ta litt..Iallefall i starten..

Jeg mener man bør kutte ut noen usunne vaner og legg til noen sunne litt etter litt:o) Brus og snop kan f.eks være "forbudt" fra søndag morgen til fredag etter middag...Hele lørdag frem til kveldskosen..I starten vil du muligens "fråtse" disse dagene, men etterhvert så innser man at det er bare 6 dager til neste gang, så trenger ikke stresse :o)

En annen ting er kveldsmat. Jeg spiser mitt siste måltid sammen med barna...Ca 1900. Og går ikke inn på kjøkkenet etter den tid, mer eller mindre..gjør unna all rydding da:o) Ikke for at det hjelper en og gå ned i vekt og ikke spise sent, men ofte opplevde jeg at når ungene var i seng, favoritt-programmet begynte på TV, man skulle lage seg noe godt, så skulle man "kose seg" litt ekstra...Og en sunn skive ble til to og tre også en liten bit sjokolade....For eksempel... Nå trener jeg mens jeg ser favorittprogrammet mitt...Elipsemaskin:o)

Dette er to enkle ting som kan utgjøre flere kilo på kort tid. Og om man i tilegg spiser litt mindre, av samme mat, til hvert måltid, så skal du se at ting retter på seg...

Skrevet

Jeg håper jeg klarer det! kryss fingrene for meg da damer!:D

Skrevet

er bare kroppen som prøver å komme ut av sukkeravhengigheten..

eller du kan gjøre som meg..

Pådra deg mage tarm infeksjon i en tre mnds tid.. gikk ned 6kg..

Skrevet

Babysteps indeed! ;o)

Du skal fortsatt bli mett ved hvert måltid, men ikke "legge seg og dævve i sofaen"-mett. Spis sakte, kos deg med smakene og stopp når du kjenner at det er nok.

For meg funker det å kutte ut EN ting av gangen. For eksempel kutta jeg ut brus i juni, cappuccino i oktober osv. Det føles mye mer overkommelig å avstå fra sjokolade når jeg vet at jeg allerede klarer meg uten brus.

Når du får lyst på sjokolade, lur hjernen og søtsuget ved å gjøre noe annet. Ta en dusj, gå en tur, ha sex, rydd i klesskapet - HVA SOM HELST som distraherer deg. De første dagene vil du føle deg som en sukkeravhengig idiot, men det går over ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...