Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Min mann og jeg er begge så veldig glad i navnet Karen fordi det er tradisjonelt og klassisk og vi har utelukkende gode assosiasjoner til navnet, begge våre besteforeldre het det og det hadde vært så koselig kalle opp jenta vår etter dem:) I og med at hun bare skal få ett etternavn vil vi gjerne plusse på med et mellomnavn(etternavnet er ikke sjeldent,ikke supervanlig men vanlig nok til at det er flere med Karen'er med dette etternavnet.) Mannen foreslo Karen Madeleine. Jeg har måttet "smake" på det en stund og jeg synes det er to veldig pene navn hver for seg men at de kræsjer litt og blir veldig "tungt" når satt sammen. I går kom jeg over Malene. Litt i samme gate men en mer lett og lystig utgave i følge meg selv. Mannen er så langt i hvert fall ikke negativ heldigvis selv om vi fortsatt har endel tid igjen på å bestemme oss(har termin i April) Hva synes dere om Karen Malene (Etternavnet begynner også på M og flyter godt sammen med navnet) vs Karen Madeleine? Har dere andre forslag tas de imot med takk! Og det trenger absolutt ikke å begynne på M;-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Likte verken Karen Malene eller Karen Madeleine Hva med Karen Elisabeth? Eller Karen Amalie?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Jeg likte Karen Malene best Andre forslag: Karen Marie, Karen Elise, Karen Margrethe, Karen Sofie...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Karen Malene var jo kjempefint! Ikke så glad i Madeleine, syns det er litt dessertnavn, om du skjønner hva jeg mener nå Kommer ikke på noen alternativer sånn i farta da..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Karen Louvise gammelt norsk/dansk navn., =)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Jeg foreslår Karen Louise! Louise (med hørbar e på slutten) myker opp Karen litt... Madeleine er for moderne og langt og med Malene blir det for like navn, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Synes Karen er et fint navn dersom det uttales rett ut, ikke så fint dersom det uttales på "østlandsk",sammentrekkt og med tjukk r. Hvis du forstår Ellers likte jeg bedre Karen Malene enn Karen Madeleine. Litt fordi at jeg føler at Karen og Madeleine kræsjer litt. Ellers forslag Karen Elise Karen Elisabeth Karen Marie Karen Sofie
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Hvorfor ikke bare Karen? Mye finere alene enn alt dill dall med doble navn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Jeg synest enkeltnavn er finest, men er litt enig i at Karen alene kan virke litt "hardt." Synst forslaget om Karen Louise var det beste til nå. Likte hverken Malene eller Madeleine etter Karen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Karen Sofie er fint. Karen Lovise også..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Karen er et fint navn og synes det blir lettere med Malene enn Madeleine. Malen eller Marlen er jo og noe ala samme
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Karen er et kjempefint navn! Det står seg godt alene. Som mellomnavn til Karen synes jeg Karen Marie eller Karen Sofie er veldig fine.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #15 Skrevet 3. januar 2011 Malene er finere enn Madeleine, men jeg liker ikke sukker-navn som Madeleine. Jeg syns Karen er et fint navn alene, men her er noen forslag til dobbeltnavn; Karen Sofie/Sofia Karen Elise/Elisa Karen Marie
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 Synes begge andrenavns-forslagene var tunge. Med den butte m-en og runde a-en og l-en. Pluss at jeg synes det krasjer litt med tradisjonelle Karen mot litt "jålete" Madeleine/Malene. Hva med et navn med litt "tynnere" klang? Karen Eline f.eks? Tomlene opp for Karen forresten, det er fint :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Jeg liker ikke så godt navnet Karen, men har likevel noen forslag til deg: Karen Elida Karen Sofie / Sofia Karen Emilie Karen Mathilde
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Karen Andrea er fint, oldemoren min heter det Malene høres rart ut.. Liker mye medre MaRlene... Når jeg ser Malene lurer jeg på om foreldrene er dyslektiske;) Altså, Karen Marlene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå