Gå til innhold

Prevensjon, hva bruker du og er du fornøyd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt p-piller i 11 år nå og sex lysten min er vel ikke eksisterende.....det har den vel egentlig ikke vært etter jeg brgynte på den når jeg tenker etter. Så jeg sitter og vurderer om jeg skal bytte til et annet merke eller noe heeeelt annet. Har brukt Trionetta,Yasmin og nå Loette. Vi har visst ingen planer om flere barn, så lurer litt på kobberspiral.....

Hva sier dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterilisering. Veldig fint syns jeg. Syns mannen også.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg og synes det er supert, men er ganske nylig og tenker litt på det fremdeles.. Hvordan vet jeg at det er ordentlig gjort? Sikkert bare meg som tuller men er kjemperedd for å bli gravid. Man blir vel vant, håper jeg! Forøvrig synes både hud og humør at det var godt å bli ferdig med pillen!

Skrevet

vi har snakket om det også, men siden vi bare har 1 barn, så vil jeg gjerne holde mulighetene åpne i tilfelle noe skulle forandre seg de neste 2 årene (da begynner hun på skolen og da er det hvertfall strek over baby tankene)

Høres så skummelt ut med spiral også når en leser at de kan feste seg i livmor veggen og dette ut:) ha ha:)

Skrevet

veldig fornøyd med min p-stav så langt (6mnd nå)

3dager mens hver mnd, og blør da lite.

Og blitt litt kanin av den ;-D

Skrevet

Steriliserte meg etter 17 år på pilla (kun avbrutt av to svangerskap), og er kjempefornøyd! Har de to barna vi skal ha, det er vi enige om gubben & jeg. Så da ble det meg som tok skrittet og steriliserte meg for drøye 2 år siden.

Angrer ikke en dag på det!

;-)

Skrevet

Kobberspiralen er ikke særlig sikker ...

Jeg er blitt gravid med den (hadde da sittet i ca 6 mnd) og jeg vet om flere som har samme erfaring som meg.

Så om du absolutt ikke vil bli gravid bør du styre unna. Dersom det ikke er noen krise om det kommer en til er det bare å kjøre på. De fleste blir jo ikke gravide, feilmarginen er bare større enn f.eks p-piller og p-spiral.

Skrevet

p-spiral? er det det samme som hormonspiral??

Skrevet

Hormonprevensjon holder jeg meg unna, det gir meg grusom migrene. Dermed er det vel kun kondom, kobberspiral o.l. igjen. Spiral vil jeg ikke ha, vil ikke ha et fremmedlegeme i kroppen. Kondom er ikke særlig fristende. Vi valgte å rett og slett bare ta "naturmetoden". Jeg har stabile sykluser og vet godt når jeg har EL (temper i tillegg så jeg vet når EL har vært). Man kan kun bli gravid få dager i hver syklus, så det er enkelt å holde seg unna eller bruke kondom akkurat de dagene det gjelder. Det fungerte fint etter nr 1 og før vi prøvde på nr 2 (og ble også brukt for nettopp å treffe riktig når vi skulle lage nr 2). Regner med vi gjør det samme etter nr 2 også og fram til vi har fått nr 3, så får vi diskutere alternativ prevensjon (dvs sterilisering) etter at vi har fått de barna vi vil ha.

Skrevet

Jeg tenker på kobberspiral, er ikke krise for meg om det skulle komme en til for å si det slikt, er mannen som alltid har et men når vi prater om det. Natur metoden får jeg styre unna, er ikke så sikker på meg selv at jeg vet når jeg har EL......rart det der.

Er litt rart å skal sette inn en sånn dings og det kan jo ikke det minste være behagelig! Får be gynekologen sette den inn når jeg skal ta celleprøve i slutten av mnd då er det jo bedøvd der nede uansett!ha ha:)

Skrevet

P-piller er noe ordentlig dritt. Da de kom på markedet var det ikke gjort grundige undersøkelser på bivirkninger.

Jeg har hatt hormonspiral, var veldig fornøyd :o)

Nå har husets herre sterilisert seg, hurra! :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...