Gå til innhold

Noen som har sluttet å vokse rundt uke 33-34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33+3 i dag, og jentungen har lagt seg ned i bekkenet. Jeg har samme vekt som jeg hadde for 1, 5 mnd siden, men det skal sies at jeg hadde en stor vekstoppgang fra 2mnd til 5 mnd. Så mye at jeg ble sendt inn til vekstestimering der alt viste seg å være normalt. I dag var jeg hos jm, og etter å ha tatt SF mål ser jeg at hun ikke har vokst stort på ca 1 mnd. SF målet er nesten det samme, men den ligger innenfor normalen. Men etter vekstkurven har hun bare vokst 2 cm siden sist (livmoren har vokst 2 cm) Noen som har opplevd dette som kan berolige meg med at alt er ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia, jeg vokste først seint, så i jevnt tempo, så veldig stille lenge, tror omtrent på samme tid som deg, gikk ikke opp noen ting på lang tid, og var helt i nedre på det grønne. Så et hopp gjen og nå er det faktisk litt over den røde streken på det grønne, selv om min egen vekt har bar gått littebitt nå på slutten:)

Skrevet

Det samme med meg i ca uke 31-34, en er i uke 36 snart og ser nå at jeg har vokst bra siden jeg var på siste kontroll hos jordmor for ca 2 uker siden.

Jeg tror man vokser litt i rykk og napp, men er du bekymret er det kanskje greit å ringe føden eller jordmor. Er nok ingen fare, men ikke noe særlig å gå rundt å tenke på det:)

Skrevet

Eg sluttet å vokse da. Har vore til vekstkontroll og alt bra med baby. Er 37 nå og har fremdeles ikkje vokst... Ny ul på fredag. Sf målene mine har flatet ut og magen veldig liten. Babyen ligger langt nede i bekkenet.

Eg hadde det sånn første gang også. Ble satt igang 1 uke før termin, fikk ein gutt på 3300gr :)

Alt er nok bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...