Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har ei svigerinne som svarer så uhøflig på sms synes jeg. F.eks så skriver jeg: * Hei ;O) Fikk dere bursdagsinvitasjonen i helgen? Hun svarer: Ja vi kommer OG ikke no mer?? Ingen HEI, ingen smil, ingen punktum. Så svarer hun også: Vi snakkes (etter at jeg har sendt 1sms til henne og tenkte å spørre om no mer, men det får jeg da ikke lyst til når hun velger å avslutte samtalen). Hvordan er dere på sms? Jeg har altid med ett smil om ikke fler, og sier da alltid HEI.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Syns det er viktig å huske på at folk har forskjellige forhold til mobilbruk og sending av sms. Ikke legge eller ta fra en sms mer betydning en det har.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Jeg tror du må slutte å overanalysere. Få deg heller en hobby.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 jeg tenker aldri over det jeg, for så lenge jeg sender sms, så vet jeg jo ikke hva de holder på med, så korte greie mld er greit nok det, bedre svar en ingenting, da kan en jo heller ringe da, om en skal spørre om masse greier.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Synes du overreagerer. Det med smilefjes, snikk-snakk og kommentarer er veldig individuelt. Noen føler ikke for å stæsje opp meldingene i det vide og det brede. De er ikke uhøflige av den grunn. Faren min feks liker ikke å tekste og fatter seg i korthet. Jeg kan feks skrive en lang avhandling om at nå er i byen og ser på de jakkene vi snakket om. De har ikke den fargen som er aktuell, men de er billigere her enn på nettet. Bla, bla. Da svarer faren min: "ok"
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Okei, så da skal jeg ikke tenke no mer over det. Hun for skrive tilbake som hun vil. H.I
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er egentlig litt redd for å bli oppfattet som sur på sms, for jeg vet at det er så lett at det oppfattes slik. Så jeg er veldig hyggelig, men en mamma til barnas venner er som du skriver. Det gjør meg egentlig litt usikker. Jeg: Nei, vi kan dessverre ikke idag. Men Mia har kjempelyst til å leke med Robert, så de kan gjerne være hos oss imorgen Hun savner Robert veldig nå etter juleferien. Hun: Ok
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Jeg synes faktisk det er mer uhøflig å forvente at alle andre skal være som deg, ellers oppfører de seg "feil". Ikke lett å ha en sånn svigerinne med så høye krav kan jeg tenke meg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Sms er best egnet til korte beskjeder ol, slik hun bruker det. Om du vil småprate er det bedre å ringe med en gang.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Kanskje hun syns du er slitsom som må spørre ekstra på sms etter at du har sendt ut invitasjon? Hun hadde tenkt å svare unasett, men så kommer du henne i forkjøpet med maset ditt.........
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 alle disse smiletegnene er noe barnslig tull
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Haha, nei, nå får du gi deg! Jeg tviler sterkt på at hi sin svigerinne lider av at hi i sitt stille sinn lurer på om svigerinnen har noe imot henne som svarer slikt. Jeg tviler sterkt på at hi fremfører så mange "høye krav" for svigerinnen. Må jammen le litt for meg selv her.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Jeg svarer alltid kort på sms. Det syns jeg er greit. Syns det er bare tull å skal skrive smilefjes osv. Slitsomt med de syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #15 Skrevet 3. januar 2011 Okei, men smilefjes viser hvilket humør man er i. Sikkert derfor jeg oppfatter hennes sms som uhøflige når hun ikke utrykker sine følelser. H.I
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 jeg skriver mine meldinger med masse smilefjes osv osv.. vil ikke virke sur jeg liksom hehe mens gubben hater og skrive meldinger... han skriver . , osv men sykt sjeldent han skriver på noe smil gitt.. og han er bare sånn... mange liker rett og slett ikke og tekste og med de jeg kjenner som ikke liker det så ringer jeg
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Følelser og humør på sms? Det er det jeg sier slike folk er slitsomme. sms er for korte beskjeder.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Men man kan da svare trivelig uten smilefjes!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #19 Skrevet 3. januar 2011 Hihi, min mor er også sånn; veldig kort og kontant på sms men i virkeligheten er hun alltid så sprudlende og ivrig! Hun er forøvrig over 60 og har ikke hatt mobil sååå lenge, jeg tenker at hun ikke legger mer i en melding enn absolutt nødvendig. Heldigvis snakkes vi så ofte at mesteparten av kommunikasjonen foregår IRL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå