Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hva så dere? Skal muligens når jeg er 6+5 men er redd det er for tidlig?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Jeg var på tidlig UL fordi jeg ikke visste hvor langt jeg kunne være på vei. Viste seg at jeg var 7+1. Da så jeg egentlig bare en liten bønnelignende sak, men det store var at jeg fikk se og høre det lille hjertet som hadde begynt å slå Det er vel akkurat rundt den tiden hjertet begynner å slå, så da hadde jeg flaks!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Jeg var selvsagt på innvendig UL hos gyn... 13.53
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Ok. Tusen takk. Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er men er minimum 6+1 i dag. Har hatt en liten blødning og merker absolutt ingenting til graviditeten. Føler meg ikke gravid heller. Bare trist. Sist gang var så annerledes. Da gledet jeg meg masse og var kjempe glad. Nå tror jeg ikke at det er noe der en gang..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg var i uke 5 tror jeg. Hjertet begynner å slå på den tiden. Du vil se hjertet slå hvis du fremdeles er gravid....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Så du virkelig hjertet slå i uke 5? Det gjorde ikke jeg. Var til ul pga blødning. Legene på Ahus sa at uke 5 var altfor tidlig å si noe, så de ga meg ny ul i uke 7. Da så vi hjertet.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Ja,jeg var på ul når jeg var 6+noen dager for å bekrefte liv etter ivf-forsøk. Kunne da se en pitteliten ting som banket:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Husker ikke nøyaktig, men på barnimagen og lignende sider står det når hjertet begynner å slå. Kan det være 5+6 eller noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Fra http://www.ob-ultrasound.net/ om ultralyd: "The gestational sac can be visualized as early as four and a half weeks of gestation and the yolk sac at about five weeks. The embryo can be observed and measured by about five and a half weeks. A visible heartbeat could be seen and detectable by pulsed doppler ultrasound by about 6 weeks and is usually clearly depictable by 7 weeks. If this is observed, the probability of a continued pregnancy is better than 95 percent. Så i uke 6+5 har du gode sjanser for å se hjertet. Lykke til:) PS: Ikke få panikk om du ikke skulle se hjertet. Jeg så det ikke da jeg var på ul i uke 6 og noe. 2 dager etterpå så de hjerteaktivitet med et annet ultralydapparat. Marginene er ørsmå så tidlig, og egget kan også gå i "dvale" slik at du er kortere på vei enn først antatt - det skjedde med meg. Tror det er først i uke 8 de begynner mistenke ma hvis de ikke ser hjerteaktivitet.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Ja så det nå, står uke 6 på barnimagen. Trodde det var mye senere! Uansett, jeg ønsker deg massevis av lykke til hi. Jeg vet så godt hvordan du har det nå, når du tviler på at graviditeten vil vare og frykter abort. Utrolig vond følelse. Men husk at blødninger er veldig vanlig i starten av en graviditet. Det kan være en festeblødning, eller som i mitt tilfelle: en tvilling som døde veldig, veldig tidlig. Samt mange flere grunner. Håper det ordner seg for deg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Hi her! Skjønner at det kan være litt i grenseland for å se noe. Men mener også det står på babyverden og noen andre steder at hjertet begynner å slå 5ettellerannet. Så i teorien skal jo også jeg kunne få se noe. Jeg har tempet så vet rimelig sikkert når el var. Har et lite håp om at den Kanske var 4 dager før det jeg har gått ut i dra nå, men det er ikke lett å vite..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Hvis du googler "ultralyd uke 6", så vil det komme opp en masse forum der folk forteller om sine erfaringer med ul i sjette uke. Noen har sett hjerteaktivitet, andre ikke. Du kan være heldig, men det kan også være for tidlig. Der hvor jeg tok privat ul, sa de at det ikke var vits i å bestille time til ul før uke 7 for å bekrefte hjerteaktivitet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 Takk for mange svar. Har blødd litt mer nå så jeg bestilte meg en time. Er instillt på at vi kanskje ikke kan se noe av flere grunner, men jeg var bare nødt. Orker ikke gå sånn i uvisse. Blit forhåpentligvis litt klokere uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå