Gå til innhold

Dere som gir mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere når dere skal avgårde?

Hvilke bokser pleier dere å ha mme i?

Jeg pleier å måle opp på gamle kokte bokser, men de er så store ift innholdet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pulver i et syltetøyglass og så har jeg med en måleskje. Har det alltid i stellebaggen

Skrevet

Ja det var lurt :) Er jo litt pes å tømme over fra boksen til flaska uten å søle. Har du kokt syltetøyglasset? eller er det nok med å vaske på 65 grader tror du? (babyen er 7 mnd)

Skrevet

Brukte barnematglass, de små! Hvis du klipper av hanken på skjeen kan man putte den oppi. Eller en egen type dispenserboks som jeg kjøpte på vanlig matbutikk, det er plass til 3 måltider i en (man måler opp på forhånd og det er delt i 3 rom).

Skrevet

baby trio til tupperware har vært flittig brukt av oss når vi er på farten. ;) En liten boks med tre rom i og en liten åpning så det ikke blir så mye søl når en heller det over på flasken. :)

Skrevet

Kokte det første gangen, men nå vasker jeg det bare i oppvaskmaskinen innimellom

Skrevet

Ja det var veldig lurt å klippe av skjeen :)

Takk for tips.

Skrevet

Jeg måler opp pulver i urinprøveglassene man får kjøpt på apoteket. De er kjempegreie! Jeg har rundt 10 stk, og måler opp pulver omtrent annenhver dag. Bruker de både hjemme og borte. Skyller de i glovarmt vann etter bruk, så er de klare til neste gang.

Skrevet

Jeg bruker NAN og på tur har jeg med små ferdigblandet fra butikken. Kjempegreie:)

Skrevet

Most Fruitful Yuki ♥08 + ♥10

Ser at du har svart på førstesiden, men svaret kom ikke opp i tråden. Merkelig...

Skrevet

Jeg brukte pulverboks med ferdigfylte rom, termos med kokende vann og en liten flaske med kokt avkjølt vann. Når gutten skulle ha melk hadde jeg pulveret i flasken og blandet så kokende og kaldt vann til passe temperatur. Enkelt og greit. Synes faktisk slike kartonger er mer tungvindt for da må man enten ha tilgang til mikrobølgeovn eller så må man bruke evigheter på å varme en flaske i en bolle kokende vann. Mye raskere og enklere å bare blande og kunne gi maten på 10 sekunder. Dessuten er kartonger ganske dyrt i bruk hvis man er ute av huset flere ganger i uka og hvis ikke barnet drikker alt, eller vil ha mer enn en kartong inneholder, er det enten bortkastet eller upraktisk (siden man må åpne flere).

Skrevet

Rema 1000, Barnevognhuset Rudo, Tuppeware selger slike doseringsbokser m 3 rom (sikkert andre baby/matbutikker selger slike bokser m 3 rom også). Ellers putter jeg bare pulver på en aventboks og tar m måleskje.

Skrevet

Når minsta var liten og brukte mme hadde jeg alltid en sån spesialboks fra avent i stelleveska. Den har tre små rom og de rommet akkurat nok pulver til en flaske. Til grøtpulver brukte jeg et gammelt barnematglass.

Skrevet

Veldig mystifistisk. Jeg skrev at jeg bruker ferdigblandet mme. :) Tar med flaske og varmt vann i termos fra Fisher Price, den har egen beholder til å varme flaska i. :)

Skrevet

Brukte to pakker jeg. Når den ene var tom tok jeg fra den som er full over i den tomme posen, tok skjeen nedi og brukte strikk rundt posen. La den nedi en brødpose. Syns det funket greit. Så kunne jeg dosere selv utifra hvor sulten hun ble. Plutselig ble hun sulten en time etter den forrige flasken og da kunne jeg bare lage en liten dose :)

Skrevet

Vi hadde en sånn boks med rom i, på barnevognhuset koster de 30 kr (de aventboksene koster jo nesten 100 kr). Så hadde vi med ferdig kokt vann på flaske som vi varmet.

Før jeg kjøpte sånn boks så hadde jeg det oppmålt i vanlige brødposer.

Skrevet

Hvorfor ikke bare måle opp ferdig hjemme og ha pulveret i flaska? så heller man bare pulveret over i lokket når man måler opp vann og over igjen i flaska..

Vi brukte doseringsboks fra bambino. Kjøpt i sverige. Samme som Avent sin.

Skrevet

*Frøken Lykkelig med ♂*

Er det mulig - hvorfor har jeg ikke tenkt på det???

Skrevet

Her var det mange bra tips altså.... Kommer til å forenkle hverdagen til en travel tvillingmamma veldig...

Har kjøpt meg termos nå til kun bruk i stelleveska :) skal prøve å finne de boksene dere snakker om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...