Plutselig_gravid Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Mistenker at snuppa mi på 21 mnd har en mild form for eggallergi. Noen som vet hvilke symptomer som er typiske?? Vi har de siste mnd lagt merke til at hun får prikkete utslett rundt munnen når hun spiser egg, pannekaker, julekaker o.l Hun klager også litt på at hun har "aua i munnen" og stikker fingrene inni i munnen. Tenker at det kanskje klør. Da hun fikk mmr vaksinen fikk hun etter noen dager masse elveblest på hele kroppen. Tenkte det var normalt og tok henne ikke til legen siden det forsvant etter et døgn. Men så sa helsesøster nå i ettertid at mmr vaksinen bl.a er basert på egg. Men jeg har latt henne spise eggholdige ting da, siden hun ikke blir veldig dårlig. Burde jeg gått til legen og testet henne eller bare se det an selv? Kan legge til at jeg hadde en del matallergi da jeg var liten, men ikke så alvorlig at jeg måtte holde meg unna. Fikk bare litt utslett rundt munnen som ikke plagde meg.
jordbærsjokolade Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Man kan jo være allergisk i forskjellig grad. Datteren min har sterk eggeallergi, hun får elveblest over hele kroppen. Har bare gitt henne egg en gang da, aldri mer for å si det sånn. Hun er også allergisk mot kumelk, men i mye mindrfe grad. Da får hun eksem og kanskje noen prikker her og der. Jeg ville tatt en test jeg, hvis datteren din har eksem feks så kan det hende det forsvoinner når du utelater egg i kosten hennes. Det med mmr vaksinen syntes jeg er så uklart. helsesøster her sa også at den var basert påegg, men da datteren min var hos en spesialist pga allergoien sin så sa han at den ikke lenger var dyrket på egg og at det var en stund siden den var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå