Gå til innhold

Er 25 i crp mye?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener at minstemann hadde 40 sist vi var hos legen, og det var 10 for lite til å få antibiotika... Eller er jeg helt på tryne nå? hehe...usikker

Skrevet

Nei,det er ikke mye:)Normalt skal den ligge på 8,men man skal over 25 før man får behandling.

Selv har jeg hatt over 400..

Skrevet

Jeg fikk antibiotika iallefall, men det var fordi legen hørte ulyder i lungene mine...og hvilepulsen min lå på 120...

HI

Skrevet

Er ikke mye, men det er ikke dermed sagt at det ikke kan foreligge en alvorlig infeksjon.F.eks vil virusinfeksjoner ofte gi lavere crp. Dessuten kan crp være på vei opp.

Skrevet

Skal så vidt jeg vet være under 8 for å være "frisk".

25 er ikke så veldig mye, men høyt nok til at man bør bli vurdert av lege ifht infeksjonen og behandling av den.

Har hatt oppi 400 og da var jeg VELDIG syk

Skrevet

Oi...400?? Det hørtes mye ut!

Hva kan 25 i crp være da? Tror kanskje jeg har en begynnende lungebetennelse eller lignende....hoster opp brunt gørr og sliter med å puste på den ene siden.

HI

Skrevet

Nei, det tyder på en liten virusinfeksjon, som f eks forkjølelse.

Under 8 i CRP er frisk.

Under 50-70 i CPR(men over 8) tyder på virusinfeksjon. Antibiotika vil her ikke virke.

Over 50-70 i CRP betyr betennelse(bakteriell infeksjon. Og krever som regel antibiotika.

MEN så avhenger dette en del av hvor i sykdomsforløpet en er, da CRP er akuttreaksjonen til immunforsvaret vårt. SR(senkningsreaksjon) kan fortelle mer om dette.

Skrevet

Jeg hadde 110 i crp når jeg hadde lungebetennelse. Hørte om en fyr en gang som hadde så høy crp at det ikke var mulig å måle den, undrer på hvor høyt den går før den ikke kan måles faktisk:O

Tror din crp indikerer en liten forkjølelse.

Skrevet

Det varierer fra lab til lab hvor høyt de kan måle CRP. Jeg hadde betennelse i gallegangen og hadde CRP >300 - altså kunne de ikke måle over 300 på sykehuset der. Ved legevakta har de et enklere apparat og kan ikke måle over 200.

Skrevet

Har ikke hørt om crp over 400-tallet. Enten kan det ikke måles høyere eller så er du rett og slett død...Over 200i crp,- vel da er du uansett temmelig syk og trenger behandling.

Skrevet

Jeg tror også at de over her som skriver om CRP på 400 husker feil. Da jeg hadde >300, hadde jeg hatt 40,5 i feber og frostanfall i flere dager. Jeg var innlagt i en drøy uke.

Kanskje >300 er maks for hva som kan måles....

Skrevet

Hei.

Jeg er en av de med crp på over 400.Dette var i forbindelse med katastrofe-snitt,og jeg var ganske dårlig under ks og etterpå,men lever ennå:P

Så det går an,akkurat hvor høy den var vet jeg faktisk ikke,de sa bare til meg at den var over 400.

Skrevet

På vår maskin på jobb måler vi ikke høyere enn >200. På sykehuset kan de fint måle så høyt som det går, og det høyeste jeg har vært borti av pasienter er oppi 600.

Man kan fortynne blodprøvene for å få nøyaktig resultat, og det er gjerne det de gjør på sykehuset når det er for høyt. Vi har maskiner som skal ha minimalt med blod, sånn at det ikke lar seg gjøre.

Skrevet

Min avdøde sønnpå 3 år hadde over 300 vedr. sjukehusmåliger. Legene sa mitt barn hadde crp som ikkje kan uttales. Vedr blodkreft.

Skrevet

Jeg har hatt en gutt på 2 år med crp over 400. Merkelig nok fant de aldri ut av det. Ikke var han veldig dårlig heller, men fikk behandling på sykehuset da.

Skrevet

Nei.

Det er ikke mye.

Hadde ikke bekymret meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...