yasmina Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Mini blir 3 i august og henhold til skolen her saa skal han da begynner i FS1. Jeg syns egentlig han er for liten til det og vurderer aa soeke om utsettelse. Noen som har gjort det ? Hvilket erfaringer har dere gjort ? Hvordan har det evt paavirke barnet da det ble eldre?
Tommage♀♂ Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Førskole1? Vil ikke det si barnehage? Hvordan er skolesystemet der nede da?
Hufsla Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Det er vanskelig for oss å si, som ikke kjenner systemet der du er. Men en fem-åring som ikke er skolemoden bør utsette starten, for å slippe å henge etter hele tiden. Selv grudde jeg meg til min 6-åring skulle begynne i høst, men han vokste utrolig mye på det, så det har gått greit.
yasmina Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2011 Fondation stage 1. Det er ikke helt som barnehage, de skal laere alle bokstavlydene, tallene opp til 20, enkel matte som 1 mer og 1 mindre, skrive navnet sitt+++ Aaret etter , altsaa da mini er blitt 4 saa skal han da laere aa lese, regne med tall under ti, skrive "fortellinger" bestaaende av minimum 5 setninger osv . Det er en ganske toeff skole. Vet at det er annerledes ettersom en begynner senere i Norge, men tenkte tenker at erfaringene naar barna blir eldre sikkert vil vaere de samme.
Dotten Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Om du føler det er det beste for mini hadde jeg søkt om utsettelse, men jeg vet også at barn er utrolig lærevillige og flinke fra rundt 3 års alder Men følg mammahjertet ditt du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå