Gå til innhold

Om 15 dager reiser vi til Egypt:) Anbefalinger - shopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vet at det er et møkkete land, vet at det er litt ustabilt vær på denne tiden av året, vet at det er hai i havet. MEN vi gleder oss åkke som. Blir ikke verre enn den høsten vi har hatt likevel.

Vi har jo muligheten til og kjøpe en del da vi kan ha med oss 80 kg bagasje:)

Så hva bør vi kjøpe og ta med oss hjem? Egyptisk bomull har jeg hørt er bra, ikke spesielt interessert i payrus.

Hvordan er prisene? Hvilket utgangspunkt bør man ta når man skal prute???? Tips mottas med enormt stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var i egypt i august i 2009, og hadde en guide på hotellet som fortalte litt om hvordan ting var der.

Dere skal prute, mye! De forventer det, og gjør dere ikke det, så kommer etterhvert prisene til å bli justert opp. Ikke bare avhengig av dere, selvsagt, men gerenellt :)

Guiden sa at 70% av den summen de sier, er greit å betale.

Ikke gi penger til de som tigger, og skal dere ut på arrangerte turer får dere beskjed om hvor mye som er greit å gi.

F.eks, når vi var på kamelridning fikk vi beskjed om å gi 10pund (var det pund??) pr.par. Altså, ikke 10 for meg og 10 for mannen, men 10 samlet. De ba om mer, det var tilogmed ei litta jente på rundt 5 år som stjal en 50punds-lapp, heiv seg på kamelen og red avgårde. Så sørg for å ha LITE nok penger!

Prisene er latterlig lave på markeder, og litt "høyere" på spiserier av finere sort. Ikke noe dyrt, men ikke sånn super billig heller...

Ha en riktig så god tur :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Åja, glemte å skrive om shoppinga... hehe :)

Jeg for min del fant ikke noe spesiellt jeg hadde lyst til å kjøpe, men det kom nok mye av at vi ble masa inn uansett hvor vi gikk. De lar deg ikke være ifred, og du får ikke kikka alene. Det er alltid en egypter som henger over skuldra di og maser.... Derfor fikk jeg ikke sjekka ut shoppingmulighetene, desverre :)

Skrevet

Har ikke vært der men har lyst.

Jeg tar veldig liten plass så hvis du pakker meg med i kofferten skal jeg gå foran å teste alle butikkene mens du ligger på stranda og nipper paraplydrink og gi deg shoppingråd :P

Skrevet

Er ikke vanskelig og be, jeg:)

Så om du enten sover i kofferten, eller deler alkove med gutta våre, så er du hjertelig velkommen:)

Skrevet

Var der i påsken i fjor,og det var kjempedeilig:)

Men,vi kjøpte egentlig ingenting utenom til datteren og noen andre barn hjemme..Fordi de maser sånn at vi bare løp igjennom evt handlegater og forbi butikker,det ødela hele vår ferie:-/

Vi liker å slappe av,vandre rundt i butikker,bruke tid og bare kose oss,men det ble så intenst at vi bare ga opp og holdt oss mest på stranden..

Men jeg tror det kommer litt an på hvilken by dere skal til,vi var i sharm el sheik og der sies det at de er ganske pågående.Samtidig som vi var der,var en venninne i en annen by (husker ikke hva den het) og der var de ikke så pågående,det var visst ikke "lov"..

Skrevet

Hmmmm. vi skal til Hurgada. Har hørt at de er ganske intense der også! Men vi får seg hva vi orker:)

Må heldigvis ikke forlate hotellet og området om vi ikke har lyst, og med to unger kjenner jeg at jeg er glad for det:)

Skrevet

Jeg kjøpte nomadebroderier. Fantastisk håndverk, bittesmå korsting og perler. Endte opp med to puter som står i sofaene og blir brukt daglig. Like fine med fantastiske farger. Og en krukke i steingods laget av numidere, tror jeg folkeslaget het. Ble tilbudt ufattelige mengder juggel og lær deg i hvertfall litt om tepper før du kjøper tepper der nede. De bør i det minste være i ull eller bomull.

Skrevet

En ting til. Trommer og vannpiper trenger du, etter all sannsynlighet ikke når du kommer hjem;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...