Mockanin Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Her skal det spares penger og samtidig skal vi ned i vekt. Kommer ikke lengre enn til fiskeboller og pannekaker. Pannekaker er jo ikke spes. sunt heller.
meg & to små vampyrer Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 He he. Hmmm. Vi lager ofte suppe av røde linser, tomater på boks, hvitløk, løk, diverse grønnsaker fra kjøleskapet. Nam nam. Server med grovt brød f.eks.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Du kan fint lage pannekaker sunne ved å kutte sukkeret, og bruke speltmel, og grove typer mel oppi. Stek de med bananer, så får du litt ekstra smak på dem Forøvrig er jeg over på ketolyse, så heretter blir ikke mine middager billige
1881 Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Grønnsaksuppe med ulike grønnsaker pølse og hjemmelagt potetmos kylling i pita lapskaus Så forresten at Ica har 10 kroners marked denne uken, kanskje du finner noen gode basisvarer der??
Mom2Two Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Fiskeboller er heller ikke spesielt sunt.. Fiskepakker i folie med diverse grønnsaker inni er sunt, godt og lettvint:) Grønnsakssuppe
Nat27 Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 http://www.matprat.no/tema.aspx?tema=sunn Ellers er som alltid før frukt og grønnsaker sikre vinnere! Det er ofte tilbehøret til middager som er det mest kaloririke, tenk på at du alltid har mest grønnsaker på tallerkenen. Magert kjøtt som kylling og renskåret svin er godt og sunt og billigere enn rødt kjøtt. Farsemat er fy-fy fremdeles. Grovt brød, evt. knekkebrød med magert pålegg som f.eks. kokt skinke eller er en sikker vinner til frokost. Du vet det sikkert, men både styrketrening og kardiovaskulær trening er nødvendig for å gå ned i vekt også! Trim må ALDRI undervurderes! Pannekaker er en sikker vinner her i huset også, men som du sier ikke særlig sunt.. Jeg bytter som regel ut alt eller hvertfall en del av hvetemelet og erstatter det med litt grovere mel. Mindre eller ingen sukker er også tillatt
sykkelpumpe Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Fibra hvetemel og skummet melk, samt 1 ts sukker i røra. Merker egentlig ikke forskjell. Har sluttet med sukker på og bruker enten litt syltetøy med redusert sukker, eller oppskåret frukt med vaniljekesam (siste føles veldig som dessert, men blir jo mett:))
lille sprelle Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 alt med magert kjøtt! og så er det sunt å få i seg litt rød fisk innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå