Gå til innhold

Samtidskunst er bare søppel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ler av mennesker som virkelig tror at det er noe annet. Ler av "eksperter" som står foran et bilde som kunne vært laget av katta mi og forsøker å finne en dypere mening bak det. Det eneste jeg ikke ler av er personen som har gjort fra seg på et stykke papp, klint det utover og vist det stolt fram til verden, og idiotene som faktisk åpner opp lommebøkene sine og betaler for å ha det hengende over sofaen.

Eksperten: "Man ser helt tydelig hva kunstneren forsøker å formidle her... de røde flekkene symboliserer sinne, mens de svarte symboliserer depresjon. Det forteller oss hvor håpløst livet egentlig er, og at alt hadde vært så mye bedre om vi var døde. Se på den blå prikken i hjørnet... hva er det kunstneren prøver å si her? Jo, at Irak-krigen var meningsløs og at Bush er vår tids ondeste mann!"

Kunstneren: "... ja, jo, du har helt rett her! Bildet går for 75 000 NOK! Har dere sett bildet jeg lagde av min egen avføring også? Jeg vet hvordan man skal provosere, ass!"

Alle andre: "Kunstneren er en talentløs og hjernedød, pervers taper som egentlig burde vært sperret inne på anstalt/blitt hengt. Bildene han/hun lager er like mye kunst som avtrykkene på papiret etter et dobesøk. Foreldrene hans/hennes burde skamme seg, ikke bare over at sønnen/datteren er et forferdelig menneske, men at de i det hele tatt gadd å bruke tid, krefter og sperm på å lage denne motbydelige personen... de burde også sperres inne. Slik dritt bør forbys... og det gjelder bildene også!"

Ta gjerne de som driver med performance art i samme slengen. Skyt dem på stedet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... og generaliseringen lenge leve! ;-)

Skrevet

Jøss! Du har tydeligvis sett all kunsten som produseres du! Siden du kan uttale deg om den på et så generelt grunnlag!

Selv har jeg flott samtidskunst hengende på veggen!

Skrevet

Hehe.. Litt enig der. Utrolig tilfeldig hvem som blir berømt og ikke. Kunsten er litt som keiserens klær. Kjøper en bjellesau et bilde så labber flokken etter.

Og da skal alle ha bilder av den kunstneren enda bildene er stygge som fy.

Det samme gjelder mote, mat, vin og så videre.

Skrevet

Det du beskriver er ikke samtidskunst generelt, men nonfigurativ (også kalt abstrakt) kunst, herunder malerier.

Jeg er egentlig mer forbannet på "kunstnere" (les: kreative damer i 50-årene i flagrende gevanter) uten et spøtt kunstnerisk utdannelse som kliner sammen noe med maling fra Clas Ohlson og kaller seg kunstnere av den grunn. "Kunst" og "kunstner" er dessverre ikke beskyttede titler.

Og ja, jeg er kunstner. Med universitetsutdannelse i faget. Men jeg maler figurativt, så jeg faller ikke under generaliseringen til HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...